۱۸ روستای بخش جزمان هلیلان از آب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۵:۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۳۴۳۰۸۶
۱۸ روستای بخش جزمان هلیلان از آب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: پروژه آبرسانی به 18 روستای مجتمع پله کبود بخش جزمان و تعدادی از روستاههای بخش مرکزی شهرستان هلیلان بزودی به بهر برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا ایلام، امیر باقی افزود: پروژه آبرسانی به روستاهای مجتمع پله کبود، تک روستای شیراوند و بخشی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان هلیلا ن در روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افت شدید سفره‌های آب‌های زیرزمینی در شهرستان هلیلان و مشکلات کمبود شدید آب ناشی از خشک شدن چاه‌های منابع تامین آب روستاهای بخش جزمان و مرکزی شهرستان هلیلان، این شرکت به صورت اضطراری در سال گذشته اقدام به حفر یک حلقه چاه آب شرب با آبدهی حدود 26 لیتر بر ثانیه نموده است.

وی با بیان اینکه در اواسط خردادماه سال 1401 باانجام مطالعات اجرایی مورد نیاز عملیات اجرای پروژه آبرسانی شامل تجهیز چاه حفر شده، اجرای نیرو رسانی شبکه برق و خرید و اجرای خط انتقال به طول 6 کیلومتر را آغاز شده است،اظهارداشت: این پروژه هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از این پروژه اضطراری برای  تامین و انتقال آب ،مشکل کم آبی تعداد 18 روستا با جمعیت حدود 9 هزارو 500 نفر در دو مجتمع بخش جزمان و بخش مرکزی هلیلان مرتفع و این عزیزان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می شوند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: در حال حاضر عملیات حفر دو حلقه چاه آب شرب عمیق جهت تقویت تامین آب شهرک توحید و روستاهای بخش مرکزی و مجتمع داجیوند در حال انجام می باشد که در صورت بهره‌برداری از آنها مشکل تامین آب روستاهای مجتمع داجیوند (چاه مله هار) و تقویت آب شهرک توحید و روستاهای بخش مرکزی (چاه دارپروشه )به طور کامل برطرف خواهد شد.

باقی با تاکید بر اینکه جهت اجرای پروژه‌های آبرسانی مذکور مبلغ 130 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است، اظهار داشت: اجرای فاز اول و دوم آبرسانی به مجتمع داجیوند نیازمند تخصیص اعتبار به میزان 400 میلیارد ریال می باشد که در صورت تخصیص اعتبار لازم، عملیات اجرایی پروژه مورد نظر شروع می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز