اجرای سیاست‌های تشویقی دولت و مجلس در رابطه با رشد جمعیت

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۲۳:۴۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۴۳۱۳۷
اجرای سیاست‌های تشویقی دولت و مجلس در رابطه با رشد جمعیت
نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد گفت: موضوع کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور و استان لرستان نگران کننده است .

به  گزارش  خبرگزاری  برنا  از  لرستان  ؛   حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های  این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با بیان این مطلب ، اظهار کرد: کاهش نرخ موالید و افزایش سن، تبعات زیادی همچون افزایش هزینه‌های درمانی فرزندآوری، کاهش نیروی کار و تولید و پایین آمدن ضریب امنیتی کشور را به دنبال دارد.

او افزود: این امر نیازمند تدابیری است تا ما در آینده به نرخ منفی جمعیت مبتلا نشوییم، ما به لحاظ شاخص جمعیت در مرحله هشدار هستیم و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند طبیعتاً جمعیت سالخوردگان افزایش پیدا می‌کند؛ کاهش نیروی کار و تولید را به دنبال خواهد داشت؛ افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی را در پی دارد؛ مهم‌تر از همه اینها پایین آمدن ضریب امنیتی است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره  به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت مصوباتی را به صورت تشویقی ابلاغ کردند؛ این سیاست و مصوبات تشویقی باید بدون کم و کاست و دقت با همان کمیت و کیفیت مد نظر در استان اجرا شود تا میزان فرزند آوری افزایش یابد.

شاهرخی همچنین با اشاره  به هفته قوه قضاییه ، گفت: اهمیت قوه قضائیه به اقامه عدل بر می‌گردد و بدون عدالت حیات طیبه محقق نخواهد شد.

او ادامه داد: شهدای هفتم تیر با اخلاص و تعهد کاری خود در راه آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کردند و پاداش خود را با شهادت دریافت کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان  یادآورشد: حادثه هفتم تیر نفاق و پلیدی را از چهره منافقان کنار زد.  این حادثه تروریستی که دو تن از شهدای والامقام لرستانی یعنی شهیدان حجت الاسلام والمسلمین سید فخرالدین رحیمی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین صادقی از علمای برجسته و مبارز انقلاب هم در بین آن‌ها بودند، یک بار دیگر حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین  شاهرخی به پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره کرد و  گفت:   از تلاش و مبارزه نیرو‌های انتظامی و امنیتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر قدردانی  می کنیم.

 

 انتهای پیام

 

 

 

 

نظر شما