ساخت ۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۶:۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۳۹۰۷
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حمایت از احداث ٧ هزار واحد، سهم شهرستان سلماس از طرح نهضت ملی مسکن است که اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح فراهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، علیرضا فخاری در بررسی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سلماس که با حضور فرماندار شهرستان سلماس و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد، افزود:  اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سلماس از طریق تغییر کاربری اراضی، الحاق به محدوده و استفاده از اراضی ملی تامین شده تا مانعی برای اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه در شهرستان سلماس ۶ هزار ۸۰۰ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ٣ هزار ۱۰۰ نفر واجد شرایط هستند، ادامه داد: زمین مورد نیاز برای احداث یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شده است.

فخاری با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت زندگی در مساکن مهر تصریح کرد: در راستای بهبود زیرساخت‌های مساکن مهر، ۱۵ میلیارد ریال جهت بهسازی و آسفالت محوطه‌ها و راه‌های دسترسی به مساکن مهر شهرستان سلماس مصوب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه در محل مساکن مهر شهرستان سلماس خبر داد.

فخاری در خصوص روند اجرای نهضت ملی مسکن در کشور تصریح کرد: تامین زمین نهضت ملی در برخی از استان های کشور باتوجه به موقعیت توپوگرافی شهری با کمبود مواجه است که در تلاش هستم با پیدا کردن راهکارهای قانونی و الحاق زمین به محدوده شهر این مشکل را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون زمین احداث یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن آماده و در حال اجرا است و برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن نیز زمین در مرحله الحاق و تغییر کاربری مسکونی قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما