علائم و راهکارهای پیشگیری از بیماری وبا را بشناسید

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۰۹:۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۳۴۴۵۰۰
علائم و راهکارهای پیشگیری از بیماری وبا را بشناسید
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:  وبا یک بیماری اسهالی واگیردار است که توسط میکروبی به نام ویبریوکلرا ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز،دکتر مستوفی به مهمترین علائم بیماری وبا اشاره کرد وگفت: احساس پری و غرغر شکم و به دنبال آن اسهال آبکی شدید با دفعات اجابت مزاج مکرر، نداشتن دل درد و دل پیچه،  استفراغ بدون حالت تهوع قبلی و نداشتن تب و یا تب خفیف در کودکان از شایع ترین علایم است.

وی راه های پیشگیری از بروز بیماری های وبا را  بیان کرد و گفت: از آشامیدن آب غیر مطمئن ( چاه ، استخر ، جوی آب و دریاچه ) و آب غیر شرب ( پارک ها و...) جدا خودداری نمایید. دستان خود را مرتب با آب وصابون بشوید، از استحمام، شنا و شستشوی ظروف با آب آلوده و غیر بهداشتی بپرهیزید.

این مسئول تصریح کرد: از قرار دادن مواد غذایی نشسته یا خام در کنار مواد غذایی شسته شده یا پخته پرهیز کنید. از مصرف یخ های فاقد مشخصات بهداشتی جدا خودداری کنید. میوه و سبزیجات را قبل از قرار دادن در یخچال با آب سالم بشویید و ضدعفونی کنید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان گفت: از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و آبیاری مزارع خودداری کنید ضمن آنکه کوتاه کردن ناخن ها و تمیز نگه داشتن آنها در پیشگیری از ابتلا به بیماری های اسهالی بخصوص نزد کودکان حائز اهمیت است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز