توسعه ورزش همگانی حق شهروندان اردبیل است

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۰۹:۰۶:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۴۸۸۳
توسعه ورزش همگانی حق شهروندان اردبیل است
ودود اسحق زاده رییس هیات ورزشهای همگانی استان در دیدار با شهردار اردبیل توسعه ورزش همگانی را حق تمامی شهروندان اردبیل عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، اعضای هیات ورزشهای همگانی با شهردار اردبیل در خصوص توسعه ورزش همگانی در اردبیل دیدار و گفتگو کردند.
ودود اسحق زاده رییس هیات ورزشهای همگانی استان با اشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری که به صراحت می فرمایند:همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند زیرا جامعه ورزشکار،جامعه ای پرتلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است گفت: توسعه و حمایت از ورزش همگانی امریست که رابطه مستقیمی با سلامت و نشاط جامعه دارد خصوصا امروزه در دوران پسا کرونا که افراد جامعه با چاقی و آسیبهای روحی و روانی پس از کرونا مواجه هستند.
اسحق زاده توسعه ورزش را حق شهروندان دانسته و افزود:هیات ورزش های همگانی استان با برگزاری همایش های پیاده روی هفتگی و شبانه و دایر کردن ایستگاههای ورزش صبحگاهی در اماکن ورزشی و پارکها سعی در عمل به این وظیفه خطیر خود در قبال شهروندان دارد.
رییس هیات ورزشهای همگانی استان اردبیل مجتمع فرهنگی ورزشی گردشگری شورابیل را بهترین مکان برای توسعه ورزش همگانی دانست و افزود: با توجه به گردشگر پذیر و تفریحی بودن این محل شهرداری می تواند با نصب شعارها و تابلوهای ورزشی،اختصاص محل ثابت برای این هیات جهت اجرای برنامه های ورزشی توسط کمیته های مختلف این هیات من جمله فریزبی،ورزش و کودکان، کلستنیکس،یوگا و غیره و استقرار محل ثابت برگزاری اختتامیه همایش ها و برنامه های این هیات می تواند گامی موثر در توسعه این ورزش های همگانی بردارد.
وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش ملی پیاده روی سراسری ایرانیان در ۳۱ تیرماه که از شبکه سه سیما پخش خواهد شد خواستار هماهنگی و همکاری شهرداری اردبیل مانند سالیان قبل جهت برگزاری هر چه باشکوه تر این همایش در دور دریاچه شورابیل شد.
مرتضی تاجمهر دبیر هیات ورزشهای همگانی استان نیز با بیان اینکه شهرداری با توجه به امکانات و زیرساخت‌هایی که در اختیار دارد، مانند فضاهای عمومی،پارک‌ها،خیابان‌ها، منابع انسانی متخصص،مناسب‌ترین سازمان برای هدایت ورزش همگانی در جامعه است بطوریکه در همه‌ی دنیا،متولی اصلی رویدادهای بزرگ ورزشی شهرداری‌ها هستند و حتی در برگزاری المپیک‌ها نیز شهرداری‌ها نقش بسیار پررنگ و تأثیر‌گذاری دارند درخواست همکاری بیشتر شهرداری با این هیات شد.
محمود صفری شهردار اردبیل توسعه ورزش همگانی را یکی از رسالت‌های ذاتی مدیریت شهری بیان کرد و گفت:مدیریت شهری اردبیل برای توسعه نشاط اجتماعی موظف به تقویت زیرساخت‌های ورزش همگانی است.
وی سرمایه گذاری فرهنگی و ورزشی را نوعی سرمایه گذاری ایمن برای جامعه عاری از مشکلات اجتماعی عنوان کرده و افزود: متاسفانه زیرساخت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت بسیار ضعیف است و ما به دنبال ارتقای سرانه‌های رفاهی،ورزشی و فرهنگی هستیم .
صفری در ادامه نسبت به تعمیر پازل های ایستگاههای ورزش صبحگاهی پارکها،اختصاص محل ثابت جهت فعالیت کمیته های هیات ورزشهای همگانی در شورابیل، نصب دستگاههای ویژه ورزش کلستنیکس در سطح شهر، همکاری در برگزاری پنجشنبه های ورزشی کودکان و همکاری و مساعدت مالی در برگزاری همایش بزرگ پیاده روی ۳۱ تیرماه قول مساعد داد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز