قیاسیان : حفظ سنت های ایرانی و اسلامی در خصوص ازدواج جوانان مورد توجه قرار گیرد

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۲۱:۲۴:۰۱
کد خبر: ۱۳۴۷۱۷۹
قیاسیان : حفظ سنت های ایرانی و اسلامی در خصوص  ازدواج جوانان  مورد توجه قرار گیرد
سرپرست ورزش وجوانان لرستان گفت: توجه به سنت های ایرانی واسلامی باعث ازدواج های موفق جوانان و استحکام بنیان خانواده می شود.

به گزارش  خبرگزاری  برنا از لرستان ؛  قیاسیان شامگاه  دوشنبه در همایش جشن وصال بزرگداشت هفته ازدواج که در سالن همایش های ارشاد اسلامی برگزار شده بود، اظهارکرد: دستگاه های اجرایی ، تسهیل کنندگان امور ازدواج ، بانکهای عامل  ، والدین گرامی که سخت گیری نمی کنند وهمچنین  زوجینی جوانی که فضای عشق و محبتی که   سنت حضرت رسول اعظم است را رعایت می کنند باعث شده که امروز براساس رسالتی که داریم در این مراسم حضور داشته  باشیم.

او با اشاره تهدید  فرهنگ غربی ومدرنیته در خصوص ازدواج و خانواده ، افزود:  متاسفانه امروزه سبک و سیاق مدرنیته و فرهنگ غربی باعث شده است تا سنت ها و آداب و فرهنگ  ایرانی - اسلامی خود را فراموش کنیم وبه سمت و سویی برویم که فرهنگ های غلط ونابجای  غربی را بپذیریم که به  ما تحمیل شده تا باعث آسیب پذیری بنیاد وکانون خانواده شود در صورتیکه باید آن  وجه دیگر که پروردگار پس از ازدواج به خانواده اعطا می کند یعنی  هدیه ای مانند فرزند صالح  را نیز ببینیم .

سرپرست ورزش وجوانان لرستان  با مهم بودن استحکام کانون خانواده و بحث فرزند آوری در جامعه امروز با بیان  اینکه  فرزند صالح باعث نشاط وامید وطراوت خانواده خواهد شد، تصریح کرد:بررسی روانشناسان نشان می دهد وجود یک نوه باعث امید به زندگی و بالندگی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می شود .

او اضافه کرد: این واقعیت ها در حیات و هستی انسان گنجانده شده است تا انسانها به تاسی از کتب آسمانی و ائمه اطهار و توصیه های مکارم اخلاق این موازین را رعایت کنیم.

قیاسیان خاطر نشان کرد: امروزه  در مدرنیته  با این  پیشرفت های صنعتی  نتوانسته ایم کوچکترین ایرادی از موضوعات اخلاقی بگیریم و هرچه جلوتر می رویم و پیشرفت علمی کسب می کنیم  باید یک  رجوع به مباحث  و منابع اخلاقی نیزکه به خانواده مربوط است نیز داشته باشیم .

سرپرست ورزش وجوانان لرستان با تاکید بر نقش  مادران در مدیریت خانواده ، گفت:  تاسی از بیانات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از فرزند آوری و استحکام  بنیاد خانواده همه نشان می دهد که باید سمت و آداب و رسوم اسلامی خود را حفظ کنیم تا جامعه ای  پویا داشته باشیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز