از زوج‌های جوان، موفق و برتر در حوزه‌های مختلف و الگو ساز ازدواج آسان تجلیل شد

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۲:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۷۳۷۹
از زوج‌های جوان، موفق و برتر در حوزه‌های مختلف و الگو ساز ازدواج آسان تجلیل شد
همزمان با ایام خجسته سالروز هفته ازدواج ،از زوج‌های جوان، موفق و برتر درحوزه‌های مختلف والگو ساز ازدواج آسان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، همزمان با ایام خجسته سالروز هفته ازدواج، در مراسمی در شهرستان خلخال از زوج‌های جوان، موفق و برتر درحوزه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، هنری، کارآفرین والگو ساز ازدواج آسان تجلیل شد.

در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد اسلامی خلخال برگزار شد، رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان در سخنانی ضمن گرامیداشت این روز فرخنده، نسبت به آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای سوء ناشی از افزایش سن ازدواج در بین جوانان جامعه هشدار داد.

سید ناصر میر مرسلی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی، بیکاری، افزایش اجاره و خرید مسکن، تهیه لوازم خانگی مورد نیاز تشکیل خانواده از سویی و تشریفات زاید و اضافه عقد وعروسی از سوی دیگر مانع از ازدواج جوانان شده است.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال با تشریح برخی تلاش‌های صورت گرفته برای تشویق و ترغیب جوانان به امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده در این شهرستان اظهار کرد: واقعیت این است که راهکارهایی همچون افزایش سقف تسهیلات ازدواج و ارائه آن به جوانان به تنهایی پاسخگوی حل مشکل ازدواج جوانان نیست.

وی گفت: به نظر می رسد برای زمینه سازی ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان در آستانه سن ازدواج، در کنار ارائه تسهیلات ازدواج بسیاری از تشریفات زائد عروسی‌ها باید حذف و فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود.

میرمرسلی اظهار کرد: در شرایط امروز بسیاری از زوج‌های جوان قادر به پرداخت تسهیلات دریافتی وام ازدواج نیستند و برخی اوقات به خاطر مشکل پرداخت اقساط و بدهی تسهیلات دریافتی، زندگی مشترک آنها در معرض آسیب و فروپاشی قرار می گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خلخال در ادامه ازدواج را سفارش قرآن و اهل بیت(ع) عنوان کرد و با تاکید بر لزوم تغییر نگرش خانواده‌ها به سمت ازدواج‌آسان اظهار کرد: تشریفات سنگین و هزینه بر عروسی، چشم هم چشمی و تجمل‌گرایی عامل خوشبختی زوجین و خانواده‌ها نیست و شروع زندگی زوجین با مراسم ساده و آسان، دوام وبقای زندگی مشترک را به دنبال خواهد داشت.

 
انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز