منیت در فعالیت های قرآنی و مذهبی معنایی ندارد

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۰۸:۵۱:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۷۷۶۳
صفری شهردار اردبیل در دیدار با اعضای اتحادیه موسسات قرآنی استان اردبیل،منیت در فعالیت های قرآنی و مذهبی معنایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل،محمود صفری شهردار اردبیل و مدیر دارالقرآن اردبیل با حضور در محل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی مردمی استان اردبیل با اعضای اتحادیه دیدار و در خصوص بررسی مشکلات و موانع اتحادیه وموسسات قرآنی گفتگو کرد.

صفری با اشاره به اینکه مهمترین چیزی که باعث خالی شدن ظرف می شود تا انسان برای آموزش گرفتن مهیا باشد کنار گذاشتن منیت است گفت: برای انجام فعالیت های قرآنی و دینی و مذهبی باید منیت ها را کنار بگذاریم.

شهردار اردبیل  با تاکید براینکه انجام فعالیت های قرآنی توسط موسسات قرآنی با برگزاری برنامه های متنوع و ایجاد بسترهای مناسب برای قرآن آموزان و اولیاء گفت:موسسات قرآنی در سطح استان اردبیل با ارائه طرح می توانند از اعتبارات دولتی از طریق اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی اقدامات لازم را برای برگزاری طرح های خود انجام دهند.

وی با اشاره به جذب 360 نفر از مربیان قرآنی استان اردبیل در سالهای گذشته در بدنه آموزش و پرورش تصریح کرد: پیگیر مسئله جذب مربیان قرآنی از طریق نمایندگان و آموزش و پرورش خواهیم بود و تمام تلاشمان را برای جذب مربیان قرآنی واجد الشرایط خواهیم کرد.

حورزاده مدیر عامل اتحادیه هم در این دیدار با ارائه گزارش عملکرد و فعالیت اتحادیه در مدت یک سال از نشست اعضای اتحادیه با مدیران دستگاه های اجرایی استان اردبیل اعم از مدیر کل آموزش و پرورش،فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره کل اوقاف،اداره کل صمت،رئیس شورای شهر اردبیل و سایر نهادهای دولتی برای جذب اعتبار برای فعالیت های قرآنی گفت: با برگزاری این نشست ها و ارائه راهکارهای مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در بین آحاد مردم و همچنین در راستای ایجاد بسترهای مناسب و استفاده از ظرفیت های ادارات برای گسترش این فرهنگ اقدام شده است.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی استان اردبیل افزود:در حال حاضر بزرگترین مشکل موسسات قرآنی در خصوص اعتبارات می باشد که امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب و طرح های قرآنی بتوانیم این مشکل را مرتفع سازیم.

حورزاده در خصوص فعالیت خانه های قرآنی اضافه کرد: فعالیت های خانه های قرآنی هم در استان اردبیل با توجه به سخت کوشی مربیان و مدیران خانه های قرآنی با مشکل اعتبارات مواجه شده است که در حال رایزنی با یکی از موسسات هستیم تا بتوانیم با ارائه طرح لازم بسترهای مناسبی را برای این خانه ها فراهم سازیم و برای برگزاری فعالیت های قرآنی اعتبارات لازم را از طرف اتحادیه به این خانه ها تزریق کنیم.

انتهای پیام

نظر شما