علی نیکزاد: زیرسازی راه‌آهن اردبیل تا پایان آبان‌ماه تکمیل می‌شود

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۰۷:۵۹:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۸۲۴۱
علی نیکزاد: زیرسازی راه‌آهن اردبیل تا پایان آبان‌ماه تکمیل می‌شود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تکمیل زیرسازی راه‌آهن اردبیل تا پایان آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز اردبیل،علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن اردبیل، بزرگراه سرچم و پروژه‌های شهری اردبیل که با حضور استاندار اردبیل و معاونان وزیر راه‌وشهرسازی برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شده و برای تکمیل و سرعت‌بخشی به اجرای این مسیر ریلی ۱۷۵ کیلومتری چندین اقدام لازم است.

وی افزود: از جمله این اقدامات، پیگیری و جذب ۲۰۰میلیارد تومان از بانک رفاه به‌صورت ماده ۵۶ که ۹۰میلیارد تومان آن نیز جذب و به حساب شرکت زیرساخت واریز شده است.

زیرسازی راه‌آهن اردبیل تا پایان آبان‌ماه تکمیل می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جذب ۲۰۰میلیارد تومان از بانک سپه به‌صورت ماده ۵۶ و جذب اعتبار باقی‌مانده از ۳۰۰میلیارد تومان مبلغ مصوب سفر رئیس‌جمهور نیز از دیگر اقداماتی است که در این راستا مورد پیگیری قرار می‌گیرد و بر اساس قول شرکت زیرساخت، زیرسازی راه‌آهن اردبیل - میانه تا پایان آبان‌ماه به‌صورت کامل انجام می‌شود.

نیکزاد تصریح کرد: بر اساس قول مدیرعامل راه‌آهن کشور، ۳هزار تن ریل به راه‌آهن اردبیل اختصاص می‌دهد و ۷هزار تن ریل دیگر با مبلغ ۳۲۰میلیارد تومان هم برای تکمیل ریل‌گذاری این مسیر نیاز است که برای تأمین این میزان ریل پیگیری‌های لازم در مجلس برای تهاتر بین ذوب‌آهن، وزارت نفت و وزارت راه‌وشهرسازی انجام می‌شود.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: تلاش می‌شود با انجام این پیگیری‌ها و جذب اعتبارات و مساعدت‌ها از محل‌های مختلف، روسازی این پروژه نیز تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به اتمام برسد.

برای اخذ مجوز ماده ۲۳ راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد تلاش می‌کنیم

وی اظهار کرد: تکمیل راه‌آهن اردبیل - میانه به تنهایی برای استان اردبیل توجیه‌دار نخواهد بود و تمام تلاش ما در مجلس برای اخذ مجوز ماده ۲۳ اجرای راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم برای ایجاد بارانداز ریلی پارس‌آباد از سوی استاندار اردبیل با جمهوری آذربایجان صورت پذیرفته و توافقات بعدی نیز به‌زودی انجام می‌شود.

تلاش برای تکمیل ۷۸ کیلومتر بزرگراه سرچم تا فصل سرما

نیکزاد گفت: در خصوص پروژه بزرگراه اردبیل - سرچم هم که طول آن ۱۷۸ کیلومتر است، مقرر شده تا پیش از فصل سرما، اجرای ۷۸ کیلومتر آن تکمیل شود و مابقی آن هم به استثنای ۴۰ کیلومتر وسط که شامل تونل‌ها است، به پیمانکار واگذار شده و با مشارکت بنیاد مسکن و تهاتر زمین و یا جذب اعتبارات ملی انجام می‌شود.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: شرکت زیرساخت هم در این رابطه مطالعات لازم را در خصوص شناسایی مسیر مناسب انجام و تا یک‌ماه آینده به بنیاد مسکن اعلام می‌کند.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن همچنین در اجرای پروژه‌های شهری اردبیل مشارکت می‌کند و در این راستا اول مردادماه سال‌ جاری عملیات اجرایی زیرگذر چهارراه حافظ اردبیل با مشارکت شهرداری آغاز می‌شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز