آیت لائینی تاکید کرد : لزوم صدور سند مالکیت با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۲:۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۸۳۶۷
آیت لائینی تاکید کرد : لزوم صدور سند مالکیت با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی
حجت الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه یکی ازموضوعات درکاهش سوء استفاده سودجویان از اراضی کشاورزی، صدورسند مالکیت رسمی برای زمین های کشاورزان است، گفت: امید است بااتخاذ راهکارهای مناسب تکلیف کشاورزان مشخص شود و دعوای کشاورز با منایع طبیعی پایان یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی»  در نشست با حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه مازندران در حوزه حدنگاری در حوزه اراضی کشور عقب است جای تاسف دارد چرا که باید بروز باشد، اظهار کرد: حدنگاری کشاورزی از تصرفات جلوگیری می کند.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه فردی که حدنگاری داشته باشد و سند در دست داشته باشد برای دریافت تسهیلات کشاورزی با مشکل مواجه نخواهد شد، افزود: کشاورزان سر زمین های خود با یکدیگر نزاع دارند که باید حل و فصل شود.

وی با تاکید براینکه باید تکلیف کشاورزان مشخص شود و نزاع و دعوای کشاورز با منایع طبیعی به پایان برسد، گفت: زمینی که حدود ۵۰-۶۰ سال دست کشاورز بوده است و با توجه به عکس هوایی در اختیار منابع طبیعی قرار دهند که لازم است در این زمینه غیر از حدنگاری در ارتباط با زمان تصمیم‌گیری شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: اگر بنا باشد ملاک ثبت و منابع طبیعی عکس‌های ۴۰ یا ۵۰ سال قبل باشد ما حق را به کشاورز می دهیم اگر از سال ۸۰ به بعد هر فردی به اراضی تجاوز کرده باشد حق با منابع طبیعی و ثبت خواهد بود.

وی بابیان اینکه باید راهکارهایی متناسب با واقعیت برای تغییر کاربری دیده شود، اظهار کرد: هرکجا ما روزنه‌ای برای رسیدن مردم به حق و حقوق واقعی شان گذاشتیم سوءاستفاده‌کنندگان از آن روزنه برای سوءاستفاده خودشان استفاده کردند باید مراقبت کرد که حق مردم را سوء استفاده کنندگان مصادره نکنند.

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  با بیان اینکه در استان مازندران موارد زمین خواری بیشماری دیده می شود، اظهار کرد: حدنگاری مورد انتظار مقام معظم رهبری است و تلاش داریم به درستی اجرایی شود.

«حسن بابایی»  بیان کرد: زارعین باید پیشقدم شوند تا با مدارکی که ارائه می کنند سند مالکیت برای زمین های کشاورزی صادر شود.

وی با بیان اینکه صدور سند مالکیت سدی در برابر تجاوز به اراضی کشاورزی و زمین خواری ها خواهد بود، گفت: در شهرستان های غرب مازندران ۶۰تا۷۰درصد پروند ها به تغییر کاربری های غیر مجاز اختصاص دارد که باید با همراهی کشاورزان برای دریافت سند مالکیت جلوی این معضل گرفته شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز