تاکید بر تقویت مناسبات فرهنگی، ورزشی و حوزه جوانان بین استان آذربایجان‌غربی و استان های مختلف جمهوری ترکیه

۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۲۳:۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۳۵۰۳۷۱
تاکید بر تقویت مناسبات فرهنگی، ورزشی و حوزه جوانان بین استان آذربایجان‌غربی و استان های مختلف جمهوری ترکیه
در دیدار بیرامی سرپرست اداره کل ورزش وجوانان استان و فهیم چتین سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه، بر تقویت مناسبات فرهنگی، ورزشی و حوزه جوانان بین استان آذربایجان غربی و استان های مختلف جمهوری ترکیه تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، در این دیدار سجاد بیرامی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه به لحاظ دینی و فرهنگی اشتراکات زیادی دارند و بهره گیری از ظرفیت های دو طرف بخصوص در زمینه های توسعه بخش های فرهنگی، ورزشی، جوانان و سرمایه‌گذاری دو جانبه بی شک تاثیرات بسیار ارزشمندی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما از سالیان دور با استان های مختلف کشور دوست و همسایه ترکیه پروتکل های همکاری های دوجانبه داشته ایم و این امر نشان از علاقمندی دو طرف بر تحکیم و تقویت این مراودات است.

بیرامی افزود: توسعه ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی و نیز تقویت ارتباطات دوسویه در زمینه های علمی و پژوهشی و نیز حوزه سازمان های مردم نهاد جوانان از موضوعات بسیار مهم قابل همکاری با استان های مختلف ترکیه است.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی با داشتن ۵۱ هیات ورزش استانی و بیش از ۷۰۰ هیأت شهرستانی و قریب به ۱۰۰۰ باشگاه ورزشی خصوصی با میزبانی های متعدد به قطب بین المللی ورزش تبدیل شده است.

فهیم چتین سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه نیز اظهار کرد: با تعامل دوجانبه از ظرفیت های ارزشمند دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه در تمامی زمینه ها بویژه در بخش های ورزش، جوانان و حوزه های فرهنگی باید در راستای تقویت این مناسبات بهره مند شویم.

میزبانی اردوهای تیم های ملی و استانی و برگزاری مسابقات مهم و معتبر ، بهره گیری از دانش روز ورزش با تعامل مربیان ، برگزاری همایش ها و سمپوزیوم ها در حوزه های ورزشی و جوانان و همکاری های دوجانبه در زمینه رونق بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری ورزشی بی شک در تعاملات دو طرف لحاظ خواهد شد.

چتین خاطر نشان کرد: بدنبال همکاری دو جانبه اداره کل ورزش وجوانان آذربایجان‌غربی و ادارات ورزش و جوانان استان های مرزی و حتی استان های برخوردار و ظرفیت دار ترکیه هستیم.
ارسین اوزدمیر مسئول امور اقتصادی سرکنسولگری جمهوری ترکیه در ارومیه نیز گفت: با علم به ظرفیت و توانمندی های دو طرف، از سرمایه‌گذاری در حوزه های ورزشی و جوانان استقبال می کنیم.
فهیم چتین سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه به همراه دکتر بیرامی سرپرست اداره کل ورزش وجوانان آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران ستادی اداره کل و محمد ابراهیمی رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در ارومیه از مجموعه بزرگ ۶۰۰۰ نفری غدیر ارومیه بازدید کردند.

انتهای پیام

نظر شما