وزیر کشور در مازندران : زمینه‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه ساحل ضروری است

۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - ۱۶:۵۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۰۷۱۵
وزیر کشور در مازندران : زمینه‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه ساحل ضروری است
دکتر احمد وحیدی که برای بررسی روند ساماندهی سواحل خزر ابتدا به مازندران و سپس به گیلان رفته است، شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل گیلان، این مطلب را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، دکتر احمد وحیدی که برای بررسی روند ساماندهی سواحل خزر ابتدا به مازندران و سپس به گیلان رفته است، شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل گیلان، این مطلب را مطرح کرد.


وی توجه به دغدغه‌های مردم از سوی دولت سیزدهم را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: چندین میلیون ایرانی در سال با سواحل مرتبط هستند که احساس رضایت آن‌ها برای ما بسیار ارزشمند است.


وزیر کشور با اشاره به وجود ظرفیت‌های طبیعی گردشگری در گیلان، افزود: فرصت‌های گردشگری در کنار ظرفیت مردمی از مزیت‌های بسیار مطلوب این استان محسوب می‌شود.


دکتر وحیدی، افزایش رفاه و تقویت معیشت مردم را از اهداف اجرای طرح آزادسازی سواحل عنوان کرد و ادامه داد: تلاش‌های انجام شده در جهت افزایش رفاه و سالم‌سازی سواحل گیلان اثربخش بوده است و در این مسیر نیازمند همت همگانی و بسیج امکانات برای انجام سفر‌های ایمن و بهره‌مندی از دریا هستیم.


وی بر ضرورت صدور بیمه بی‌نام در سطح سواحل تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا با صدور بیمه بی‌نام و همچنین بیمه ناجیان غریق، میزان آسیب‌های جانی در سواحل کاهش یابد.


وزیر کشور افزایش نشاط اجتماعی در سطح سواحل را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: افزایش سطح نشاط اجتماعی علاوه بر تأثیر مثبت در سواحل، ارتقای اعتماد عمومی نسبت به مسئولان را نیز به دنبال دارد.
دکتر وحیدی همچنین بر لزوم برخورد با هنجارشکنان تاکید کرد و گفت: انجام اقدامات فرهنگی در سواحل با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های متولی یک اولویت است، اما در عین حال باید با هنجارشکنان برخورد شود.


وزیر کشور همچنین از اقدامات انجام شده در مدیریت استان تقدیر کرد و افزود: اقدام گیلان در مدیریت بهینه آب موجب شد تا هیچ برنج کاری از چرخه کشت خارج نشود و این یک الگوی موفق در کشور است.
دکتر وحیدی همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری در واحد سطح تولید برنج تاکید کرد.


وی همچنین راه اندازی نهضتی برای حل معضل پسماند را ضروری دانست و گفت: باید در راستای حل معضل پسماند یک جهش ایجاد شود.
وزیر کشور همچنین بر ضرورت توسعه ورزش‌های مرتبط با دریا در جهت گسترش صنعت گردشگری در منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما