بستری‌شدگان کرونایی ۴ درصد تخت‌های بیمارستانی در مشهد را اشغال کرده‌اند

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۲۳:۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۵۳۰۶۱
بستری‌شدگان کرونایی ۴ درصد تخت‌های بیمارستانی در مشهد را اشغال کرده‌اند
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون بیماران بستری بر اثر ابتلا به کرونا، چهار درصد از تخت‌های بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در مشهد را اشغال کرده‌اند که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر ایوب توکلیان با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقابله با موج هفتم کرونا افزود: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته در این دانشگاه مشکلی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا  و غیرکرونایی نداریم.

وی ادامه داد: بدین منظور بررسی ظرفیت های درمانی بیمارستان و تفکیک مسیر مراجعه بیماران سرپایی و بستری مرتبط با کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آموزش و  بازآموزی اثر بخش کلیه کارکنان درمان در زمینه رعایت آخرین پروتکل های ابلاغی مقابله با کرونا مورد تاکید است. 

 وی اضافه کرد: همچنین در کلینیک های تنفسی به خصوص در بخش های اورژانس و مراقبت های ویژه در حال توانمندسازی مجدد نیروهای کادر درمان بر اساس آخرین پروتکل‌های علمی هستیم.

دکتر توکلیان ادامه داد: اکنون مشکلی در زمینه تامین داروی مورد نیاز مبتلایان به کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود ندارد و تامین داروهای مورد نیاز مطابق آخرین پروتکل‌های ابلاغی و نظارت بر نحوه مصرف اکسیژن در بخش ها به تمام بیمارستان ها اعلام شده و طبق برآوردها اکنون بیمارستان‌ها در این خصوص مشکل جدی ندارند.

وی با تاکید بر اهمیت حفاظت از سرمایه انسانی گفت: تامین و توزیع تجهیزات حفاظت فردی مناسب و استاندارد، بازآموزی و نظارت بر نحوه استفاده از آن توسط تیم کنترل عفونت ضمن تاکید بر استفاده از ماسک، از نکاتی است که به تمام بیمارستان ها یادآوری شده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر نحوه مدیریت تخت های بیمارستانی، فعالیت تیم های تنفسی و کمیته ترخیص گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ تخت برای مقابله با موج احتمالی جدید کرونا در سطح این دانشگاه نشان دار و برای درمان بیماران مبتلا پیش بینی شده اند.

 

نظر شما