استاندار کردستان: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای استان باشد

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۱۱:۳۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۴۷۷۴
استاندار کردستان: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای استان باشد
استاندار کردستان گفت: آموزش مهارت و فنون مهمترین نیاز جامعه امروز و عنصر مکمل دانش است که منجر به اشتغال مولد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در دومین جلسه شورای مهارت  کردستان گفت: نیروی انسانی ماهر و توانمند پایدارترین و مطمئن ترین تکیه گاه رونق تولید است و نقش آموزش های فنی و حرفه‌ای و مهارتی به عنوان یک اولویت حساس و حیاتی در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین کاملا مشهود است.

وی آموزش مهارت‌های فنی را راهکاری موثر در پاسخ به نیازهای اشتغال و بازار کار منطبق بر تکنولوژیهای نوین برشمرد و افزود: یک جامعه زمانی با ضرر بزرگ مواجه می‌شود که از تربیت نیروی کار ماهر غافل شود.

استاندار کردستان با اشاره به غفلتهای صورت گرفته در رابطه با مهارت آموزی در دهه‌های گذشته، اظهار داشت: خلاءهای موجود جامعه به ویژه در بعد بیکاری از این مساله نشات می‌گیرد.

زارعی‌کوشا، ایراد بزرگ سیستم برنامه‌ریزی را فاصله بین ایده تا عمل اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه بعد از دهه ۶۰ اهمیت آموزشهای مهارتی مشهود شد ولی توفیق چندانی در این زمینه نداشته‌ایم و لازم است تا  جهت‌گیری و سیاستگذاری‌ها در این زمینه تغییر رویه دهد.

استاندار کردستان نداشتن مهارت فنی را اشکال بزرگ جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار و اقتصاد دانست.

وی از سازمان فنی حرفه‌ای خواست تا ارتباط خود را  با بخش خصوصی و هر جایی که نیازمند دریافت آموزش های مهارتی است، محکم‌تر از گذشته کند.

زارعی کوشا آموزش‌های بومی متناسب با نیاز استان را یادآوری کرد و گفت: تعامل نزدیک و همه جانبه با شورای اشتغال و تامین نیاز مهارتی دستگاههای اجرایی از جمله تکالیف سازمان فنی و حرفه‌ای است.

تسریع در صدور مجوزهای ۷۲ ساعته برای تاسیس مراکز خصوصی حرفه آموزی، عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری با اقلیم کردستان عراق  و ارائه ایده‌های نو مهارتی خارج از چارچوب دستورالعملهای سازمانی از دیگر توصیه‌های موکد استاندار کردستان خطاب به سازمان فنی و حرفه‌ای بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز