اجرای حکم تخریب بنای غیرمجاز در محوطه تاریخی سنندج

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۰۹:۴۴:۲۶
کد خبر: ۱۳۵۵۶۵۴
اجرای حکم تخریب بنای غیرمجاز در محوطه تاریخی سنندج
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ساختمان غیرمجاز مربوط به بیمه کارآفرین که در محوطه و بافت تاریخی شهرستان سنندج احداث شده بود، پس از گذشت ۵ سال با حکم مراجع قضایی تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان در جمع خبرنگاران گفت: این ساختمان حدود ۵ سال پیش با ارتفاعی بیشتر از حد‌ مجاز قانونی در محدوده بافت تاریخی سنندج و در حریم یکی از آثار ثبتی شاخص این شهر، احداث شد.

وی با اشاره به عدم توجه مالک ساختمان اداری بیمه کارآفرین به تذکرها و اخطارهای مکرر، افزود: پس از انجام تشریفات قانونی و اخذ دستور مرجع قضایی توسط واحد حقوقی، حکم تخریب طبقه آخر این ساختمان که برخلاف ضوابط میراث فرهنگی در محدوده عمارت خسروآباد و بافت تاریخی سنندج ساخته شده بود، به اجرا درآمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: براساس ضوابط اعلام شده، ارتفاع مجاز برای ساخت و ساز در این محدوده تاریخی ۱۲ متر است که مالک این بنا حدود 3.5 متر از این میزان تخطی کرده بود.

گویلیان ادامه داد: طبق قانون، اخذ استعلام های لازم از اداره میراث فرهنگی قبل از صدور هر گونه مجوز در محدوده بافت های تاریخی ضروری است، در غیر این صورت با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم آثار تاریخی برخورد می شود.

وی با تاکید بر همکاری تمام دستگاه های دولتی در زمینه حفاظت از آثار و بافت های تاریخی کردستان، یادآور شد: بافت های تاریخی، هویت عینی و ذهنی شهر را نشان می دهند، لذا باید فعالیت هایی که در این حوزه انجام می شود بر معیارهای اصولی منطبق باشد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز