انتخاب دانشمند کردستانی به عنوان رئیس موسسه کوانتوم کانادا

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۴:۰۶:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۵۸۸۹
انتخاب دانشمند کردستانی به عنوان رئیس موسسه کوانتوم کانادا
پروفسور ابراهیم کریمی اهل شهرستان سقز استان کردستان به عنوان رئیس موسسه کوانتوم در دانشگاه اوتاوا کانادا انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ پروفسور کریمی به عنوان مغز فیزیک کوانتوم در چند سال گذشته شناخته شده و سال ۲۰۲۰ میلادی نیز به دلیل فعالیت‌های پژوهشی‌اش در زمینهٔ فیزیک کوانتوم، مدال علمی هرزبرگ فیزیک کانادا را دریافت کرد و به عضویت انجمن سلطنتی کانادا کالج دانشمندان جوان در آمد.

پروفسور کریمی تحقیقات بنیادی در مخابرات کوانتومی و امنیت آنها، میکروسکوپ و تصویربرداری کوانتومی و توپولوژی نور و … انجام داده و دارای صدها مقاله، کتاب و طرح پژوهشی در کلاس بین المللی است.

کریمی در همایش های مختلف و سمینارهای تخصصی فیزیک در دانشگاههای تبریز، بوعلی سینا و دامغان برای متخصصان و دانشجویان سخنرانی کرده استکریمی در سال ۲۰۲۰ به دلیل فعالیت‌های پژوهشی خود مدال علمی هرزبرگ فیزیک را دریافت کرد.

وی پس از انجام آنلاین سخنرانی در پلات‌فرم زوم در ساعت سه بعد از ظهر به‌طور رسمی مدال هرتزبرگ را از انجمن فیزیک‌دانان کانادا دریافت نمود و پس از کوچر بیرکار دومین نخبه و دانشمند کرد زبان است که مفتخر به دریافت مدالی بین‌المللی به واسطه فعالیت‌های پژوهشی اش می‌شودابراهیم کریمی در سال ۱۳۵۷ در شهر سقز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدائی خود را در این شهر به اتمام رساند. در همان دوران با کمک اساتید خود به فیزیک و ریاضی علاقه‌مند شد.

او با شرکت در کنفرانس‌های فیزیک و ارائه طرح‌های نظری و عملی در این کنفرانس‌ها همراه با همکارانش نامزد دریافت جایزه روزبه شد و در جشنواره خوارزمی به عنوان بهترین طراح استانی راهی مرحله کشوری گردید.

کریمی در سال ۲۰۲۰ به دلیل فعالیت‌های پژوهشی خود مدال علمی هرزبرگ فیزیک را دریافت کرد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز