تعداد بستری های کرونا در کردستان ۹ برابر شد

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۹:۲۱:۳۴
کد خبر: ۱۳۵۶۰۳۰
تعداد بستری های کرونا در کردستان ۹ برابر شد
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در طول یک ماه (از چهارم تیر تا چهارم مرداد) ۹ برابر شد و از ۹ نفر به ۸۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  فرزام بیدارپوراظهار داشت: شمار بیماران بستری روز به روز در حال افزایش است که از سهل انگاری و بی توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ناشی می شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گسترده در موج های قبلی باعث شد تا شمار مرگ و میر کاهش یابد، افزود: واکسن برای افزایش سطح ایمنی بدن در برابر بیماری است و جنبه پیشگیری از ابتلا را ندارد لذا از شهروندان می خواهیم نسبت به واکسیناسیون دُز یادآور اقدام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، اضافه کرد: ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

دکتر بیدارپور با بیان اینکه کردستان شبانه روز گذشته را بدون فوتی کرونا پشت سر گذاشت، یادآور شد: در موج هفتم کرونا ۶ هم استانی جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: ۹۲ بیمار جدید نیز در طول ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در حال حاضر هیچکدام از شهرهای استان از لحاظ رنگ بندی کرونا، قرمز نیست، ضمن اینکه شهرهای سنندج، سقز، دهگلان، سروآباد و کامیاران در وضعیت زرد قرار دارند و بانه، مریوان، دیواندره، بیجار و قروه نیز آبی هستند.

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و جدیت شهروندان در این رابطه تاکید کرد و گفت: دریافت دُز یادآور واکسن کرونا، یکی از موثرترین اقدامات پیشگیرانه در این مقطع است که قطعا نیاز به همکاری همه مردم دارد.

دکتر بیدارپور تاکید کرد: افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آنان گذشته است، یک نوبت واکسن یادآوری تزریق کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز