استاندار مازندران خبر داد: لزوم تلاش مضاعف برای رونق تولید و احیای ۳۶ واحد تولیدی در یک سال گذشته

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۱۲:۳۲:۱۷
کد خبر: ۱۳۵۶۳۳۲
استاندار مازندران خبر داد: لزوم تلاش مضاعف برای رونق تولید و احیای ۳۶ واحد تولیدی در یک سال گذشته
سیدمحمود حسینی پور با اشاره به این که برای رونق تولید نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف هستیم, گفت: 31 واحد تولیدی استان در یک سال گذشته به مدار تولید بازگشته اند. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سیدمحمود حسینی پور با اشاره به اینکه حمایت از واحدهای صنعتی با رفع موانع اداری و قوانین دست و پاگیر تولید، پیش نیاز توسعه استان است،گفت: گره های کوری که در مسیر توسعه صنعتی و اقتصادی استان وجود دارد باید باز شود و نباید بگذاریم که واحدهای صنعتی در کنار دغدغه تولید، نگرانی های اداری در حوزه های بیمه ای، مالیاتی و بانکی داشته باشند.

حسینی پور، برگزاری هفتگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان را راهگشای رفع مشکلات بنگاههای اقتصادی دانست و تاکید کرد: به هیچ عنوان نمی پذیرم که حتی یک واحد صنعتی در استان بدون بررسی و پیگیری به حال خود رها شود.

وی ادامه داد: باید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، محور توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران باشد و با بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید، به طور حتم آمار اشتغال‌زایی در استان افزایش چشمگیری می یابد.

استاندار مازندران با بیان اینکه شهرک های صنعتی و پارک های علم و فناوری با اهمیت دادن به جوانان نخبه، زمینه را برای فعالیت شرکت های دانش بنیان فراهم کنند،گفت: بسیاری از این شرکت‌ها می توانند حتی در واحدهای صنعتی راکد فعالیت کنند تا علاوه بر فعال سازی این واحدها با نوآوری، زمینه را برای تولید کالای با کیفیت فراهم سازند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان، حدود ۲۱۴ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در استان وجود دارد، افزود: تمام دستگاه های اجرایی استان موظف هستند که با تسهیل گری و برچیدن قوانین مخل تولید در کنار بنگاه های اقتصادی و تولیدی باشند.

حسینی پور با بیان اینکه بسیاری از قوانین مخل تولید را شناسایی کردیم، تاکید کرد: با نامه نگاری هایی که با رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام خواهیم داد، درصدد حذف این قوانین غیرکاربردی هستیم.

استاندار مازندان با عنوان اینکه نباید هیچ صنعتگری پشت در اتاق مدیران دستگاه های اجرایی معطل شود، گفت: رسالت جلسات با محوریت اقتصادی، صنعتی و اشتغال زایی باید تسهیل گری و گره گشایی از مشکلات تولیدکنندگان باشد.

نماینده عالی دولت در استان، ادامه داد: ارائه تسهیلات برای رونق تولید و شکوفایی اقتصادی واحدهای صنعتی از سوی بانک های عامل استان با جدیت پیگیری شود، تا تولیدکنندگان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه نشوند.

استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که در صورت حمایت نکردن از واحدهای صنعتی، روند توسعه اقتصادی در استان ابتر می ماند، گفت: تغییر رویه دستگاه های اجرایی و خدماتی برای خدمت به بنگاه های اقتصادی استان یک اصل انکار ناپذیر است و مدیران در مسیر تردد صنعتگران به ادارات باید زیر پای آنان فرش قرمز پهن کنند.

انتهای پیام

نظر شما