استاندار مازندران: از نقش نافذ اصناف در بخش های مختلف باید به درستی بهره گیری شود

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۲:۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۳۵۶۷۷۹
استاندار مازندران: از نقش نافذ اصناف در بخش های مختلف باید به درستی بهره گیری شود
استاندار مازندران با عنوان اینکه اصناف در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش خود را ایفا نمودند، گفت: امروز در حوزه جنگ اقتصادی نیز، اصناف از هیچ حمایتی دریغ ننموده و همواره در میدان پشتیبانی از نظام هستند. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسینی پور در جلسه دیدار با اعضای اتاق اصناف استان با اشاره به اینکه اصناف در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای دارند، خاطرنشان کرد: نقش اصناف در عرصه های مختلف اجتماعی اقتصادی شایان توجه و همواره تعیین کننده بوده و هست.

نماینده عالی دولت در استان، اظهار کرد: اصناف در خط مقدم دفاع مقدس حضور داشتند و ضمن اعزام نیروهایشان در دفاع از کشور، پشتیبانی منحصر به فردی در ۸ سال جنگ تحمیلی داشتند و در صیانت از شعائر اسلامی و حفظ و ترویج آئین ها و مناسبت های دینی اهتمام ویژه ای داشته و دارند، بطوریکه در تمام بازار در ایام ماه مبارک رمضان و محرم و صفر جلوه های ممتاز این دلدادگی را می توان ملاحظه کرد.

وی ادامه داد: اصناف از اقشاری هستند که نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند و به حضرت امام خمینی (ره) در این پیروزی و فتح الفتوح تاریخی کمک شایان توجهی کردند.

حسینی پور افزود : در اقتصاد ایران اصناف اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصادی کشور دارند و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مختلف مردم این تشکل به مثابه قلب اقتصادی جامعه جلوه کرده است .

وی با بیان اینکه اصناف تعامل حداکثری با بخش های مختلف دولتی دارند، تصریح کرد: اصناف حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف کننده هستند که اگر این حلقه واسط نقش تعاملی و حرفه ای خود را ایفا نماید در تنظیم بازار نقش موثری را می تواند ایفا کند .

سید محمود حسینی‌پور با بیان این که نقش اصناف در تنظیم بازار باید بصورت واقعی دیده شود، یادآور شد: اصناف در المان های شهری نقش بسیار موثری دارند و معرف مبلمان شهری در بخش های مختلف اند لذا باید شاهد حداکثر همکاری مابین اداره کل دفتر شهری و شهرداری ها با اصناف باشیم و در این حوزه کارهای زیادی داریم.

وی افزود: مسائل اصناف در شهرها باید حل شود و شهرداری ها در این راستا باید با اصناف در هماهنگی و تعامل باشند تا شاهد کارهای بزرگی در این راستا باشیم.

حسینی پور در پایان تاکید کرد: ساماندهی اصناف با تشکیل کارگروهی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی می بایست در دستور کار قرار گیرد تا شاهد حل مشکلات حوزه ی اصناف باشیم.

انتهای پیام

نظر شما