برگزاری نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۴:۵۴:۳۰
کد خبر: ۱۳۵۶۸۸۲
برگزاری نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی لرستان
در نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان استانداردسازی خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی و تشویق پرسنل دارای بیش از دو فرزند مصوب شد.

به  گزارش   خبرگزاری  برنا  از  لرستان ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این جلسه ، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی و استفاده بیشتر از بانوان در کمیته های تصمیم گیری مورد توجه قرار گیرد.

 بهرام دلفان افزود: با توجه به این که بار اصلی فرزندآوری و تربیت و پرورش فرزندان بر دوش بانوان است تصمیم گیری آنها باید بیشتر در برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

او  همچنین خواستار اجرای بیشتر طرح های پژوهشی در خصوص جمعیت، برقراری مشاوره های تغذیه ای در مراکز درمان ناباروری و جامعه و ساماندهی خوابگاه های دانشجویان متأهل شد.

*  اطلاعات کامل جمعیتی پرسنل دانشگاه تهیه شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت : اطلاعات جمعیتی پرسنل دانشگاه تهیه شود.

مریم کوشکی افزود: برای فرهنگ سازی لازم و اجرای سیاست های جوانی جمعیت باید از پرسنل دانشگاه شروع کرد.

او بیان کرد: مجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی یک جمعیت آماری مناسب برای اجرای برنامه های پیشنهادی است.

 کوشکی تصریح کرد: با در اختیار داشتن اطلاعات کامل پرسنل و دانشجویان می توان برنامه های تشویقی و انگیزشی را به صورت کامل اجرا کرد.

* خدمات درمان ناباروری در حال استانداردسازی هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز  بیان کرد: خدمات درمان ناباروری در مراکز دولتی در حال استانداردسازی هستند و به زودی در اختیاز زوجین نابارور قرار خواهد گرفت.

 بختیاری با اشاره به تکمیل مرکز درمان ناباروری خیریه عسلی شهر خرم آباد ، خاطر نشان کرد: دراین مرکز خدمات درمان ناباروری از جمله "آی یو آی" و "آی وی اف" ارائه خواهد شد.

اوتصریح کرد: در حال حاضر خدمات سطح دو برای زوجین نابارور انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآورشد : برای افزایش کارشناسان مامایی در بخش های زنان و زایمان در حال جمع آوری نیازمندی ها هستیم که به زودی برای معاونت توسعه ارسال خواهد شد.

جوانی جمعیت در اولویت برنامه های پژوهشی قرار خواهد گرفت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت: موضوع جوانی جمعیت دراولویت برنامه های تحقیقات دانشگاه قرار خواهد گرفت.

 بهرام رسولیان  بیان کرد: به نظر می رسد پژوهش در مورد وضعیت سنی جمعیت به تفکیک مناطق مختلف، تأثیر برنامه های فرهنگی در افزایش نرخ ازدواج و موالید و همچنین میزان تأثیر برنامه های درمان ناباروری یک ضرورت است.

*  بخش عمده ی داروهای درمان ناباروری در استان موجود است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این جلسه  خاطر نشان کرد: بخش مهم و عمده ی داروهای درمان ناباروری در استان موجود است.

محسن اسدبیگی ادامه داد: این داروها را متمرکز کرده ایم و عمدتا در داروخانه ی امام خمینی(ره) و داروخانه ی بیمارستان شفا که مرکز درمان ناباروری دارد، موجود می باشند.

او  تصریح کرد: تلاش می کنیم تا حد امکان داروهای مورد نیاز زوجین نابارور را در استان فراهم کنیم.

* کمیته ی فرهنگی با موضوع جوانی جمعیت تشکیل شده است

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه عنوان  کرد: کمیته ی فرهنگی با موضوع جوانی جمعیت تشکیل شده و مصوباتی نیز در بر داشت.

 مهناز مردانی  تاکید کرد: در این کمیته برنامه هایی برای تشویق دانشجویان متأهل و پرسنل دارای بیش از دو فرزند به تصویب رسید که بخشی از این برنامه ها نیز انجام شده اند.

فرهنگ سازی مهم ترین برنامه ی افزایش جمعیت است

معاون آموزش دانشگاه  علوم پزشکی لرستان گفت: مهم ترین برنامه برای جوانی جمعیت در شرایط کنونی فرهنگ سازی عمومی است.

 یحیی بهاروند تصریح کرد: مادامی که دیدگاه عموم و به ویژه جوانان نسبت به این موضوع تغییر نکرده باشد نمی توان انتظار خاصی داشت.

او  خاطر نشان کرد: انجام برنامه های فرهنگی و تشویقی به ویژه در محیط های دانشجویی می تواند تأثیرگذار باشد.

 برنامه های اداری برای پرسنل باردار و دارای نوزاد در دست اجرا است

 

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه  خاطر نشان  کرد: برنامه های جدید اداری برای پرسنل باردار و دارای نوزاد در دست اجرا می باشد.

شریف مالمیر گفت: طی کمیته ی پشتبانی که با موضوع جوانی جمعیت برگزار کردیم این موارد تشریح و در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: برنامه های دورکاری برای مادران، تسهیل طرح خدمتی برای کادر درمان باردار وقوانین جدید مرخصی زایمان را مهم ترین این برنامه ها قلمداد کرد.

*  عمده ی هزینه های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند

مدیر بیمه سلامت لرستان نیز در این جلسه  اظهار کرد: بخش عمده ای از مراحل درمان ناباروری از جمله تست های غربالگری، "آی یو آی" و "آی وی اف" مشمول بیمه هستند.

پریدخت فتحی بیرانوند گفت: مراحل ثبت اطلاعات مشمولین و استفاده از خدمات بیمه قبلا از طریق رسانه های جمعی و صداوسیما اعلام شده که مجددا تکرار خواهد شد.

او  تصریح کرد: بخشی از داروهای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

فتحی بیرانوند بیان کرد: در تلاش هستیم تعداد این داروها برای پوشش بیمه ای را افزایش دهیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز