استاندار مازندران: شیخ فضل الله نوری، پرچمدار اسلام اصیل و تداوم بخش راه امام حسین (ع) بود

۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۱۱:۵۱:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۷۱۳۷
استاندار مازندران: شیخ فضل الله نوری، پرچمدار اسلام اصیل و تداوم بخش راه امام حسین (ع) بود
استاندار مازندران، گفت: شیخ فضل الله نوری یک فرد نبود بلکه یک جریان برخاسته از اسلام اصیل بود که یک قرن پیش در برابر اسلام غربگرا تا پای جان ایستاد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سیدمحمود حسینی پور در پیش کنگره شیخ فضل الله نوری در دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان نور، افزود: این مجتهد آگاه و ظلم ستیز و عدالتخواه، با نثار جان خود ایران را از فروغلطیدن در دامان غرب نجات داد.

وی به تهمت های ناجوانمردانه روشنفکران به شیخ فضل الله نوری اشاره و تصریح کرد: مخالفت با مشروطه مهمترین تهمتی بود که به ایشان زدند و این درحالی بود که وی از پایه گذاران مشروطه بود و فریاد ملت ایران در مخالفت با مشروطه لیبرال منهای اسلام بود.

استاندار مازندران به بیان ۲ دلیل در رد تهمت آزادیخواه نبودن شیخ فضل الله نوری پرداخت و اظهار داشت: نخست اینکه ایشان ۱۵ سال قبل از مشروطه در جریان نهضت تنباکو از رهبران مقابله با انگلیس و قاجار و همچنین از پایه گذاران مشروطه بود.

وی ادامه داد: باید از جریان لیبرال پرسید شما هر اعدام و اعدام کننده را متهجر می دانید و به آزادی عقیده معتقدید چگونه است که کسانی که شیخ فضل الله نوری را اعدام کردند آزادیخواه و شیخ فضل الله را مخالف آزادی می دانید.

حسینی پور، شیخ فضل الله را تداوم بخش راه عاشورایی دانست که در پایداری و پاسداری راه امام حسین(ع) تا پای جان ایستاد.

وی یکی از علت های مهم به شهادت رساندن شیخ فضل الله نوری را شناسایی قدرت روحانیت در بین مردم مسلمان ایران از سوی غربگراها عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان قدرتمندترین و هوشیارترین عالم را از میان برداشتند.

استاندار مازندران اوج حرکت شیخ فضل الله نوری را انتشار لوایحی دانست که وی خواستار اعمال برخی از اصلاحات در متن متمم قانون اساسی و افزودن متن مشروعه شدن بود.

حسینی پور بیان کرد: شعار هیهات من الذله را شیخ فضل الله در دوران استبداد صغیر تفسیر کرد و حتی حاضر نشد پناهندگی سفارت بیگانگان را بپذیرد.

وی شیخ فضل الله نوری را پرچمدار اسلام خواهی برشمرد و گفت: ایشان یکی از مفاخر دیار علویان و مقاومت وی الگوی جوانان امروز است؛ همان دیاری که بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در این مسیر تقدیم انقلاب و اسلام کرد.

استاندار مازند ران انقلاب مشروطه را از جهاتی شبیه به انقلاب اسلامی دانست و گفت: در هر دو نهضت عالمان دینی، مراجع و مصلحان اجتماعی حضور داشتند که برای استقرار شریعت و حاکمیت دینی بپاخاسته و خواستار احقاق عدالت بودند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز