تخلیه و اسکان شهروندان ساکن در نقاط حادثه خیز

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۰۹:۵۰:۱۶
کد خبر: ۱۳۵۷۴۷۰
تخلیه و اسکان شهروندان ساکن در نقاط حادثه خیز
شهردار سنندج گفت: تمام تجهیزات و نیروهای انسانی شهرداری سنندج برای مقابله با سیل احتمالی در آماده باش کامل است. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سیدانور رشیدی در ستاد بحران که امروز با حضور شهرداران مناطق و نواحی، روسای سازمان ها و معاونین شهردار برگزار شد، اظهار کرد: تمام هم و غم ما خدمت رسانی شایسته به شهروندان است و در این راستا معتقدیم باید از تمام ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: متاسفانه وقوع سیل در برخی نقاط کشور به دلیل بارش نزولات خسارات مالی و جانی زیادی را به بار آورد که به عنوان شهردار و به نمایندگی از شهروندان فهیم سنندج ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان آمادگی خود را برای هرگونه حمایت در صورت نیاز از این عزیزان اعلام می کنیم.

رشیدی تصریح کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی که در سطح کشور داده شده، احتمال استمرار این وضعیت و گسترش آن به دیگر استان ها از جمله استان ما هم وجود دارد و باید برای مقابله با آن و به حداقل رساندن خسارت احتمالی برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه به نیروهای شهرداری سنندج همزمان با شروع سیل در استان های کشوراعلام آماده باش صورت گرفته است، گفت: احصای نقاط حادثه خیزی که احتمال آبگرفتگی و وجود مشکل در آنها بیشتر است نخستین گام ما برای مدیریت هرچه مناسب شرایط بحرانی احتمالی پیش رو خواهد بود.

وی اضافه کرد: دستورات لازم برای احصای نقاط که در گذشته احتمال آبگرفتگی در بارش ها در آنها وجود داشته انجام و استقرار ماشین آلات و نیروی انسانی آموزش دیده در این خطوط قرمز داده شده است.

شهردار سنندج خطاب به شهرداران و روسای سازمان های شهرداری سنندج، گفت: تمام نقاط شهر به صورت همزمان باید دیده شود و آمادگی لازم در نقاط حادثه خیز وجود داشته باشد تا بتوانیم بهترین خدمات رسانی را به شهروندان داشته باشیم.

رشیدی با تاکید براینکه بضاعت شهرداری در زمینه امکانات و نیروی انسانی کاملا مشخص است، عنوان کرد: در کنار ضرورت پای کار آوردن سایر دستگاه و نهادها به ویژه مدیریت بحران استان از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد.

وی گفت: شرایطی که در سایر نقاط کشور شاهد بودیم نیاز به بسیج تمام امکانات را در قالب تشکیل قرارگاه بحران ضروری کرده است همه دستگاه ها و نهادها که امکانات و ماشین آلاتی دارند باید آمادگی لازم را برای خدمت رسانی در صورت نیاز داشته باشند تا به امید خدا با کمترین آسیب از بحران احتمالی که پیش بینی شده گذر کنیم.

شهردار سنندج به شرایط توپوگرافی شهر سنندج و قرار گرفتن آن ما بین تپه ها اشاره کرد و گفت: از همین امروز تمهیدات لازم در مورد مسدود کردن نقاط پرتردد مانند کوه آبید، پارک آشتی و ...باید انجام و متولیان امر به صورت جدی در این خصوص وارد عرصه شوند.

رشیدی با بیان اینکه مدیریت بحران و سایر دستگاه ها باید هم افزایی کامل داشته باشند، تصریح کرد: قطعا پیشگیری بهتر از درمان است و بر همین اساس باید تمام تمهیدات لازم را قبل از وقوع هر گونه مشکلی آماده کنیم و اطلاع رسانی های لازم به شهروندان صورت بگیرد.

وی استقرار نیروهای آتش نشانی و ماشین آلات به ویژه در نقاط آسیب زا را مورد تاکید قرار داد و گفت: پرکردن کیسه شن و قرار دادن در نقاط حادثه خیز به ویژه در اطراف بافت های تاریخی که در معرض آسیب قرار دارند مورد توجه قرار گیرد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: در برخی مسیرها مانند، مسیر فرودگاه، هانیس و خیاره و...بر اساس تجربیات گذشته مشکلاتی وجود دارد در کنار استقرار تجهیزات و امکانات باید اخطارهای لازم نیز به دستگاه های ذیربط و کشاورزان داده شود.

رشیدی از برگزاری مانور مقابله با سیل در ساعت 24 امشب به منظور بررسی میزان آمادگی مجموعه شهرداری سنندج خبر داد و گفت: از چند روز قبل پاکسازی جداول شروع شده، نقاط پرخطر احصا و تمهیدات لازم با توجه به وسع و امکانات اندیشیده شده است. 

وی از آماده باش کامل نیروها و لغو هرگونه مرخصی تا زمان اعلام وضعیت سفید خبر داد و افزود: در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سازمان فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی شهرداری نسبت به نصب بنر در سطح شهر اطلاعیه به صدا و سیما برای بحث خبر و زیرنویس در رسانه ملی اقدامات لازم را انجام دهند.

شهردار سنندج در ادامه به ترانشه گریزه و واحدهای مسکونی در معرض خطر در این نقطه گریزی زد و گفت: سریعا نسبت به هشدارهای لازم برای تخلیه این واحدهای مسکونی که در حریم رودخانه قرار گرفته اند اقدام شود.

رشیدی گفت: از ظرفیت ورزشگاه ها و واحدهای مسکونی شهرداری برای شهروندان ساکن در این نقطه پرحادثه استفاده شود.

 انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز