استاندار مازندران: مسئولان تا بازگشت زندگی مردم به روال عادی نباید منطقه سیل‌زده را ترک کنند

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۲:۵۴:۵۰
کد خبر: ۱۳۵۸۱۴۷
استاندار مازندران: مسئولان تا بازگشت زندگی مردم به روال عادی نباید منطقه سیل‌زده را ترک کنند
استاندار مازندران تاکید کرد و گفت : مسئولان ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان باید تا پایان امروز مشکل انسداد راه های روستایی و قطعی برق روستاهای سیل‌زده بخش مرزن آباد چالوس را بر طرف کنند. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در جلسه مدیریت بحران مازندران در شهرستان چالوس با اعلام ضرب الاجل یک روزه برای رفع انسداد راه اصلی کندوان و راه های ارتباط روستایی و مشکل قطعی برق روستاهای سیل زده، افزود: مسئولان استانی تا زمان رفع شدن این مشکلات و بازگشت زندگی مردم به روال عادی نباید منطقه سیل زده را ترک کنند.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای ارائه مساعدت و هرگونه خدمات برای ترمیم زیرساخت های آسیب دیده و امداد رسانی در این منطقه سیل زده، ادامه داد: هیچ گونه بهانه ای که سبب وقفه در روند خدمات رسانی در این بخش شود، وجود ندارد و مجموعه استانداری و هیات همراه تا ۲۴ ساعت آینده در این شهرستان حضور خواهند داشت و خدمات مسوولان را  رصد می کنند.

استاندار مازندران گفت : در شرایط بحرانی، ترمیم زیرساخت ها، ارزیابی خسارت ها، توزیع اقلام غذایی و دارویی به منظور آرامش بخشیدن از لحاظ روحی و روانی به مردم سیل زده در این منطقه باید اولویت کاری باشد.

بازگشایی راه ارتباطی ۱۷ روستای سیل زده

حسینی پور از تلاش شبانه روزی مسئولان ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان در روند خدمات رسانی به سیلزدگان چالوس قدردانی کرد و اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون راه ۱۷ روستای بخش مرزن آباد به مرکز بخش باز شده و برق تعدادی از روستاها نیز وصل شد اما آنچه مهم است ایجاد راه دسترسی موقت برای هفت روستای باقی مانده است که هم اکنون ارتباط آن ها با مرکز بخش مرزن آباد قطع است.

نماینده عالی دولت ایجاد راه دسترسی موقت به هفت روستای باقی مانده را اقدام بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به لطمه های روحی و روانی که براثر سیلاب به ساکنان این روستاها وارد شده است احتمال دارد برخی از آنان به خاطر این وضعیت دچار بیماری حاد شوند و نیاز به خدمات اورژانسی داشته باشند، بنابراین برقراری هرچه زودتر راه ارتباطی به این روستاها بسیار مهم است.

استاندار مازندران خواستار شناسایی و برخورد با صادر کنندگان مجوز ساخت وساز در بستر و حاشیه رودخانه های بخش مرزن آباد چالوس شد و گفت که این اتفاق فرصت بسیار مهمی است که  علاوه بر شناسایی سازندگان متخلف در بستر و حاشیه رودخانه ها، با دستگاه های صادر کننده مجوز نیز برخورد قاطع شود. 

حسینی پور تاکید کرد که تمام ساکنان بناهای مسکونی در حاشیه و بستر رودخانه ها در مرزن آباد باید تخلیه شوند و شرکت آب منطقه ای نیز باید از امروز عملیات ساماندهی و لایروبی این رودخانه ها که مملو از املاح ، گل و لای ، تنه های درختان و نیز سنگ شده را در اولویت قرار دهد.

حسینی پور تاکید کرد: پوشش دهی آنتن تلفن همراه و نیز وصل تلفن ثابت در روستاهای سیل زده منطقه در اسرع وقت باید انجام شود.

 نماینده عالی دولت در مازندران، اطلاع رسانی در هنگام وقوع بحران را موضوعی اساسی در مدیریت بحران و برخورد صحیح مردم با حوادث طبیعی دانست و افزود: ستاد مدیریت بحران و رسانه ها باید در این مواقع با همه امکانات وارد میدان شوند.

انتهای پیام

نظر شما