سلبریتی های مثبت، مروجان فرهنگ حجاب در جهان شوند

۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - ۱۰:۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۸۴۹۲
سلبریتی های مثبت، مروجان فرهنگ حجاب در جهان شوند
مربی فرهنگی تیم ملی پاراتکواندو،سلبریتی های مثبت، مروجان فرهنگ حجاب در جهان شوند .
به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل،رقیه عبدلی از فعالین فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل و مربی فرهنگی تیم ملی پاراتکواندو در بازی های آسیایی به تبیین فلسفه حجاب و زیبایی های ان برای فرد و اجتماع پرداخت و گفت: حجاب زیبایی روح و اندیشه انسان است.
وی با بیان اینکه حجاب فراتر از دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان است گفت: حجاب از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی است.
عبدلی در ادامه سخنان خود به منافع و تاثیرات شگرف حجاب در جامعه پرداخت و گفت: نبود و یا عدم رعایت حجاب توسط زیان ها و آثار مخربی در فرهنگ های عمومی ، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاست کشور دارد.
وی با بیان اینکه زن در پرتو حفظ این ارزش می تواند عامل نیرومندی در جهت حفظ سنت ها و روابط اجتماعی سالم و ارش های انسانی و معنوی باشد، گفت: از این رو حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می رود.
این فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیل به تلاش های دشمنان به ویژه برنامه های سازمان یافته آنها در خصوص بی حجابی در کشور ما اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش می کنند تا مسئله بی حجابی را از طریق رسانه ها و سلبریتی ها کاملا عادی نشان دهند و قبح این گناه را بشکنند .
وی به آسیب های عادی سازی گناه اشاره کرد و گفت: همه ما می دانیم زمانیکه یک گناه برای ما عادی شود انسان به راحتی می تواند برای دفعات زیاد آن گناه را انجام دهد به همین خاطر نباید اجازه ترویج گناه و افکار مسموم در این راستا را به افراد منفعت طلب و هنجار شکن داد.
این طلبه علوم اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم استخراج و پاسخگویی به شبهات در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: امروز جمع آوری شبهات دینی بویژه در حوزه عفاف و حجاب یک وظیفه همگانی است.
وی به ذکر نمونه هایی از شبهات رایج در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: شبه هایی که می آورند این است که در دین اجباری نیست پس چرا برای حجاب ما اجبار می کنند در جواب آنها باید گفت که بعد از آیه لا اکراه فی دین،قد تَبَینَ الرُّشْد مِنَ الْغَیآمده است که منظور آن است که راه گمراهی و رشد جدا است.
وی با بیان اینکه در انتخاب خود دین و اصل دین اجباری نیست گفت: وقتی شخصی راهی را انتخاب کرد باید تا انتها پیش برود نه اینکه بگوید من فلان بخشش را دوست ندارم و انجام نمی دهم.
عبدلی برای تبیین گفته های خود به ذکر مثال و نمونه در این راستا پرداخت و گفت: وقتی شخصی می خواهد وارد دانشگاه شود و دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کند برای خودش گزینه هایی دارد دانشگاه 1 دانشگاه 2 دانشگاه 3 هرکدام شرایطی را برای ورود به تحصیل دارند این انسان در مرحله اول اختیار دارد که کدام یک را انتخاب کند یعنی اکراهی در انتخاب خود ندارد ولی بعد از اینکه قبول کرد و پذیرش شد دیگر نمی تواند بگوید که من قانون این دانشگاه را می پذیرم و قانون دیگر را چون دوست ندارم و باب میل من نیست قبول ندارم، دین هم مثل این است ، اکراه در مورد اصل دین است نه اینکه وقتی وارد دین شدیم اسلام را قبول کردیم بگوییم من این حکم را قبول دارم یا نه، نماز را قبول دارم، روزه را قبول دارم ، من حجاب را قبول ندارم
این مربی فرهنگی تصریح کرد: طبق آموزه های دین، انسان وقتی یک راهی را انتخاب کردباید همه جزئیات و فعال های آن را نیز قبول کند.
این مبلغ علوم اسلامی ادامه داد: بعضی از احکام دین چون اجتماعی هستند و بعد اعتقادی دارند مثل همین حجاب که از احکام اجتماعی است، کسی که حتی حجاب را قبول ندارد و از باطن هم به ان معتقد نیست باید در اجتماع رعایت کند چون علاوه بر خود برای جامعه هم تاثیرگذار است بنابراین موظف است که حجاب را در اجتماع نیز رعایت کند .
 
انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز