اسکان بیش از ۸۸۵ هزار مسافر در اماکن اقامتی کردستان

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۰۷:۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۸۸۹۴
اسکان بیش از ۸۸۵ هزار مسافر در اماکن اقامتی کردستان
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، از اسکان ۸۸۵ هزار و ۲۰۶ نفر گردشگر و مسافر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان، از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ تیرماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  آرمان وطن‌دوست در این باره، گفت: «بیشترین اقامت در تاسیسات گردشگری استان به‌ترتیب مربوط به هتل، خانه‌مسافر ، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و هتل‌آپارتمان بوده است و همچنین در این‌مدت، اقامتگاه‌های موقت مانند، مدارس آموزش و پرورش، مهمانسرای ادارات و کمپ‌های موقت بیشترین سهم در اسکان مهمانان را داشته‌اند.

 

او با اشاره به اینکه، در مدت زمان یاد شده یک‌هزارو ۳۰۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی انجام شده است، افزود: «در جریان این بازدیدها که به‌‎صورت شبانه‌روزی و توسط تیم‌های نظارتی این اداره‌کل و ادارات مرتبط انجام شد، ۶۷۹ مرکز اقامتی، ۴۴۵ مرکز بین‌راهی و ۱۴۵ دفتر خدمات مسافرتی مورد بازدید قرار گرفتند.

وطن‌دوست عنوان کرد: هدف از این بازدیدها، نظارت بر نحوه رعایت موازین بهداشتی در واحدهای اقامتی و گردشگری، ایمنی و امنیت، کیفیت خدمات، بهداشت محیط‌کار، نمازخانه‌ها و اجرای نرخ‌نامه‌های مصوب بود که در این راستا تعداد ۸۱ مورد تذکر، ۲۱ مورد اخطار ، ۵ مورد تشویق، ۵ مورد پلمب و یک مورد اخطار کتبی صادر شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، با تاکید بر تداوم بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در طول سال، گفت: «تشدید نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در حال اجرا است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

او یادآور شد: در بازه‌ زمانی اعلام شده نیز، سه میلیون و ۷۲۰ هزارو ۱۷۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، دست‌ساز و صنایع دستی استان بازدید کردند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز