سامانه برق اضطراری بیمارستان‌های مشهد نگران کننده است

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۲۳:۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۳۵۹۳۶۳
سامانه برق اضطراری بیمارستان‌های مشهد نگران کننده است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: طبق ممیزی و بررسی صورت گرفته از ژنراتورهای تولید برق بیمارستانها و مراکز درمانی مشهد، تامین برق اضطراری این مراکز واقعا نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید هادی طباطبایی در شورای پدافند غیرعامل خراسان رضوی افزود: بر اساس گزارش هایی که دوستان در خصوص آمادگی دستگاه ها در موضوع پدافند غیر عامل داشتند، در بخشهایی وضعیت نگران کننده است به‌ویژه در حوزه هایی که با جان انسانها سرو کار داریم.

 

وی گفت: این در حالی است که از مجموع ۵۴۷ دستگاه دیزل تولید برقی که در مراکز مختلف برای برق اضطراری در استان خراسان رضوی وجود دارد، حدود ۴۰۰ دستگاه دیزل آن وضعیت مناسبی نداشته و قابل قبول نیست و برای بهبود این وضعیت در تلاش هستیم.

طباطبایی خاطر نشان کرد: حساسیت مدیریت سیاسی استان در پدافند غیر عامل برگرفته از توصیه‌های رهبری در خصوص پدافند غیر عامل است.

وی ضمن ابراز رضایت از تشکیل و برگزاری کمیته های پدافند غیر عامل استان خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم حداکثر هر 2 ماه با تشکیل  این کمیسیونها طرح های پدافند غیرعامل بویژه در حوزه آب شرب استان را ارایه دهیم و همچنین ببینیم چقدر به تهدیدها نزدیک هستیم و چقدر از تهدیدها فاصله گرفته ایم.

وی ادامه داد: اتاق های دیزل ما در دستگاه ها به انباری تبدیل شده است، اتاق دیزل یا مجموعه ای که کاربرد پدافندی دارد ممکن است در طول یک مدت طولانی اصلا استفاده نشود، ولی اگر به موقع استفاده نشود تمام هزینه ها از بین می رود، لذا باید از دیزلها به صورت آزمایشی و موقت استفا ه نمود.

جانشین شورای پدافند غیر عامل آستان گفت: دستگاه ها اجبار شده اند که یک درصد از بودجه خود را در پدافند غیرعامل هزینه کنند، با این قانون دیگر مدیران در این حوزه دغدغه بودجه ای نخواهند داشت.

طباطبایی با اشاره به اینکه مطابق تاکیدات مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل یک  اصل است و موضوعی مقطعی نیست، افزود: هدف از اجرای پدافند  غیرعامل کاستن آسیب ناشی تهدیدات و افزایش میزان تاب آوری سیستم ها  مقابل تهدیدها است.

وی گفت: چند روز قبل در جریان سیل ارتباط شبکه تلفن همراه اول استان با قطع شبکه کابلهای نوری در مشهد مختل و ارتباط ما با فرمانداران قطع شده بود.

معاون استاندار گفت: حالا اگر این ارتباط موبایل به صورت کامل  قطع شود چه جایگزینی به جای موبایل داریم؟  

وی افزود: سیستم های جدید ارتباطی را آورده ایم و سامانه های قدیمی را جمع کردیم و به فکر جایگزین نبوده ایم.

طباطبایی اظهار داشت: خوشبختانه در این حادثه ایرانسل فعال بود، لذا بلافاصله دستورالعمل صادر شد تا فرمانداران ارتباط ایرانسلی را با مشهد برقرار کنند و  از این پس باید از هر دو خط تلفن همراه داشته باشند، اما واقعیت این است که باید فکر جدی و عمیق تری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز