بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از پتروشیمی ارومیه

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۱۱:۵۰:۵۸
کد خبر: ۱۳۵۹۵۹۷
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از پتروشیمی ارومیه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، در این بازدید که مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و محبوبی مدیر کل سازمان بازرسی استان وتعدادی از مدیران اجرایی استان عتباتی را همراهی می کردند، ضمن بازدید از قسمت های مختلف این مجتمع، در نشستی که با مدیران این مجموعه در محل پتروشیمی تشکیل شد مشکلات این واحد تولیدی از سوی  مدیر عامل شرکت مطرح و مقرر گردید در راستای حمایت از تولید و واحد‌های تولیدی و کمک به اشتغال آفرینی، این مشکلات با دعوت از مسئولان نهادهای مرتبط در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان مطرح تا تصمیمات لازم در خصوص رفع این مشکلات اتخاذ گردد.

عتباتی و همراهان پس از بازدید از پتروشیمی ارومیه عصر همان روز در محل دانشگاه صنعتی ارومیه حاضر و از نزدیک از این دانشگاه و ساختمان جدید درحال ساخت آن و امکانات علمی موجود بازدید و جلسه ای با مسئولین این دانشگاه برگزار نمودند.

عتباتی در این جلسه با اشاره به انتقاداتی که بر محل احداث ساختمان جدید دانشگاه صنعتی ارومیه مطرح بوده گفت: انتقاداتی بر محل احداث ساختمان جدید دانشگاه صنعتی ارومیه مبنی بر واقع شدن آن در حریم و بستر رودخانه شهرچایی مطرح بود که با استعلاماتی که از ادارات منابع طبیعی و آب منطقه‌ای و اخذ نظر کارشناسی آنها که نشان از این است که ساختمان مذکور در بستر و حریم رودخانه واقع نشده، موضوع منتفی گردید ولی با این حال در این بازدید و گزارشی که در محل ارائه گردید کاملاً موضوع مشخص گردید.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به معطل ماندن تکمیل ساختمان جدید دانشگاه صنعتی اشاره کرد و گفت: با توضیحاتی که رئیس دانشگاه ارائه نمودند این دانشگاه دارای تنوع رشته و مقاطع تحصیلی و هیأت علمی قوی می باشد و وجود ۴ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه نشان از توانمندی بالای آن در تحقق فرمان مقام معظم رهبری در تولید و دانش‌بنیان دارد، از این رو نیاز است که مورد حمایت تمامی نهادها  قرار گیرد تا هرچه سریعتر ساختمان آن تکمیل و تجهیز گردد.

مقام ارشد قضایی استان در پایان به حمایت دستگاه قضایی استان از دانشگاه صنعتی ارومیه در راستای تولید دانش تاکید کرد و بیان داشت که دستگاه قضایی استان همواره حامی تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان بوده و هست و از تمام ظرفیت قانونی خود در این خصوص بهره می گیرد.

در ابتدای جلسه مختاریان رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه نیز گزارشی از وضعیت دانشگاه صنعتی ارائه و گفت: دانشگاه صنعتی در استان ۴ واحد دارد که ۳ واحد آن در مرکز استان و ۱ واحد آن در شهرستان خوی قرار دارد و این دانشگاه در کل ۱۹ گروه و ۱۴ رشته مهندسی دارد و بعضی از رشته های آن مانند هوافضا، مهندسی مواد، اپتیک لیزر و نساجی در کل کشور منحصر به فرد می باشند.

مختاریان ادامه داد: دانشگاه صنعتی همچنین دارای ۱۸ گرایش کارشناسی ارشد و ۲ گرایش دکترا می باشد که ۱۲۵ هیأت علمی در آن به پرورش دانشجو می پردازند.

رئیس دانشگاه صنعتی در ادامه گفت: یکی از مراکزی که می تواند به فرمان مقام معظم رهبری در تحقق دانش بنیان و اشتغال آفرین لبیک عملی بگوید دانشگاه صنعتی ارومیه است و در حال حاضر نیز دانشگاه صنعتی ۴ شرکت دانش بنیان دارد که از آنها حمایت می کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز