ارتقای وضعیت حوزه درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل یک ضرورت است

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۷:۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۳۶۰۳۰۶
ارتقای وضعیت حوزه درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل یک ضرورت است
سید حامد عاملی گفت:ارتقای وضعیت حوزه درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل یک ضرورت است.

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با مدیرعامل و معاونان سازمان تأمین اجتماعی کشور اظهار کرد: اردبیل جزو استان هایی است که از متوسط کشوری در زمینه درمانی پایین‌تر بوده که باید سازمان تأمین اجتماعی با اتخاذ تصمیمات تاثیرگذار در بخش درمانی و اقتصادی، از این مشکلات بکاهد.

وی افزود: با توجه به نبود سرمایه‌گذاری‌های مهم و تاثیرگذار از سوی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در استان اردبیل، توجه به مطالعه و اجرای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و تحول‌آفرین در استان دارای اهمیت است.

استاندار اردبیل ادامه داد: استان اردبیل نیازمند سرمایه‌گذاری‌های مهم از سوی شستا است و این سرمایه‌گذاری‌ها باید بتواند در رشد و توسعه اقتصادی منطقه تاثیرگذار باشد.

لزوم سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های تأمین اجتماعی در استان اردبیل

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: توجه سازمان تأمین اجتماعی به تقویت بخش درمان استان اردبیل و ارتقای این بخش به متوسط کشوری یک ضرورت است.

وی گفت: توجه به سرمایه‌گذاری از سوی هلدینگ‌های تأمین اجتماعی نیز در استان اردبیل لازم بوده و استان و نمایندگان آماده همکاری در این راستا و ورود شستا به سرمایه‌گذاری‌های معدنی و نفت و گاز هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شستا در حوزه‌هایی که سودآوری و نفع اقتصادی برای استان اردبیل دارد، مطالعات لازم را انجام و زمینه اجرا را فراهم آورد.

اتخاذ تصمیماتی برای بهبود وضعیت درمان در شهرستان‌ها

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به ارزیابی و مشاهده حضوری از شهرستان‌های استان اردبیل و احصا نیازمندی‌های آنان، محرومیت درمان در شهرستان‌ها مشهود است که تصمیماتی اتخاذ شده تا بتوانیم توسعه کمی و کیفی در این راستا داشته باشیم.

وی افزود: اختصاص ۳میلیارد تومان تا ۲ هفته آینده برای تأمین زمین و یا مکانی برای درمانگاه گرمی و ۳میلیارد تومان برای طراحی و اقدام اولیه برای اجرای درمانگاه بیله‌سوار از جمله برنامه‌های تأمین اجتماعی در توسعه و ارتقای وضعیت درمانگاه‌های استان اردبیل است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور ادامه داد: تأمین نیروی انسانی و تجهیز و توسعه تخت‌های بیمارستان ارس پارس‌آباد از ۴۶ به ۹۶ تخت نیز از دیگر برنامه‌های درمانی در استان اردبیل است.

موسوی گفت: با توجه به وجود امکانات‌ و تجهیزاتی چون سی‌تی‌اسکن در بیمارستان پارس‌آباد، تجهیزات دیگر مورد نیاز در این مرکز درمانی تأمین و ایجاد شعبه بیمه پارس‌آباد نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در خصوص ایجاد درمانگاه تخصصی در مشگین‌شهر نیز ۲ روش پیشنهاد شده که بررسی و یکی از موارد اجرا می‌شود و احداث درمانگاه خلخال نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور تصریح کرد: با توجه به نیازمندی برای نیروهای پزشک متخصص در درمانگاه‌ها، خواستار همکاری علوم پزشکی در این راستا هستیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز