استاندار: رویکرد توسعه اردبیل به حوزه اقتصادی تغییر یافته است

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۷:۰۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۶۰۳۵۱
استاندار: رویکرد توسعه اردبیل به حوزه اقتصادی تغییر یافته است
استاندار اردبیل گفت:رویکرد توسعه اردبیل به حوزه اقتصادی تغییر یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل،عاملی در نشست مشورتی با فعالان حوزه‌های فنی، عمرانی و اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: به دور از سر و سامان دادن به شرایط روزمره زندگی مردم، ما کار‌های اساسی را در ایجاد تحول اقتصادی در سطح استان در پیش گرفتیم تا سرانه درآمد مردم این استان در سه سال آینده جهش چشمگیری را نسبت به گذشته داشته باشد.

عاملی شاخص برخورداری استان‌های مختلف را از راه‌های ایمن و چهار خطه ۲۴ درصد اعلام کرد و افزود: این شاخص در استان ۱۱ درصد است و تاکید ما بر تکمیل بزرگراه شمال به جنوب استان اردبیل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال در کنار تکمیل و راه‌اندازی چهار خطه اردبیل – مشگین‌شهر، سعی خواهیم کرد تا مسیر پارس‌آباد به مشگین‌شهر را نیز سرعت بیشتری بدهیم که ۴۰ کیلومتر این مسیر در حال اجرا است که ۱۷ کیلومتر آن امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

عاملی اضافه کرد: از سمت پارس‌آباد به سربند ۱۵ کیلومتر در مرحله آسفالت‌ریزی است که قطعا در این مسیر ایمنی بیشتر فراهم خواهد آمد.

وی به محور ۱۷۸ کیلومتری اردبیل – سرچم اشاره کرد و ادامه داد: ۳۲ کیلومتر این مسیر افتتاح شده و امسال ۷۸ کیلومتر به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و تلاشمان بر این است تا مابقی مسیر‌ها را نیز به ویژه در محدوده تونل‌ها با پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده با طراحی مسیر جدید به سرانجام برسانیم.

عاملی در مورد راه آهن اردبیل نیز بیان کرد: این پروژه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور جان دوباره‌ای گرفته و تنها ۴۵ کیلومتر نقطه بحرانی دارد که سعی بر این است تا این نقطه بحرانی نیز به سرعت تعیین تکلیف شود.

عاملی تصریح کرد: در حالی که در گذشته برای جذب ۳۰۰ میلیارد تومان فاینانس بانکی جشن می‌گرفتند، اما با اختصاص یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به راه آهن حتی عده‌ای نمی‌خواهند این واقعیت به گوش مردم برسد چرا که دوست ندارند این خط ریلی در دولت سیزدهم پیشرفت رو به جلویی داشته باشد.

وی به کاهش چشمگیر پرواز‌های لغو شده در فرودگاه اردبیل اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد تبصره پرواز‌ها برطرف شده و امیدواریم با تجهیزات و خرید هواپیما برای شرکت اردبیلی، بیس پرواز‌های هوایی را در این استان شاهد باشیم.

عاملی به تدوین جامع مدیریت آب شرب اردبیل و پیگیری حقابه‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار تأمین آب پایدار ۴۵۴ روستا، سعی ما بر این است تا ۲ سد عمارت و گیوی را نیز به شکل کامل به بهره‌برداری رسانده و آبگیری را در این سد‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام

نظر شما