نیروی انسانی مبنای تحول بنیادین است

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۳:۲۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۰۳۶۸
نیروی انسانی مبنای تحول بنیادین است
علیرضا عبدی گفت:تحول در نیروی انسانی مبنا و محور تحول در نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، علیرضا عبدیمعاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در نشست مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: سند تحول آموزش و پرورش موضوع مهم و بسیار استراتژیک بوده که در سال‌های اخیر همواره مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تغییر با تحول تفاوت محسوسی دارد هر چند که در گذشته برخی شیرین‌کاری‌ها در آموزش و پرورش به نام تحول نامگذاری شده در حالی که اصالتاً تغییر بودند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش نمونه این اقدامات را افزایش و یا کاهش پایه‌های تحصیلی و نامگذاری آنها عنوان کرد و گفت: در سند تحول فلسفه اصلی تربیت نیروی انسانی شاخص و در تراز انقلاب اسلامی است تا بتوان اهداف مورد نظر را در جامعه اسلامی پیاده کرد.

عبدی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته به عناوین مختلف بحث تحول بنیادین مطرح شده در حالی که این اقدامات عمدتاً از جنس تغییر بوده و تحول جدی در نظام تعلیم و تربیت رخ نداده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در سند تحول با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت می‌توانیم حرکت‌های مؤثری انجام دهیم چرا که سند تحول به نام نظام تعلیم و تربیت است و شاه کلید تحقق آن نیز توجه جدی به نیروی انسانی آموزش‌دیده و ماهر است.

عبدی اضافه کرد: تا زمانی که نیروی انسانی تحول یافته نداشته باشیم سخن گفتن از سند تحول ثمربخش نخواهد بود و به همین دلیل مقام معظم رهبری از معلم به عنوان افسر سپاه پیشرفت یاد کرده است.

وی بیان کرد: همه این کلمات در جای خود دارای بار معنایی و ارزشی است به طوری که در جریان جهادی و شرایط سخت جنگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش که همان معلمان و مدیران هستند، در خط مقدم قرار گرفته و با هجمه‌ها مقابله می‌کند.

عبدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آنچه که در سند تحول سبب نگرانی است، جزئی‌نگری و اقدامات مقطعی است در حالی که شایسته است با بهره‌گیری از نظام تعلیم و تربیت بتوانیم در خدمت معلمان به عنوان تربیت‌دهندگان نسل آینده باشیم.

وی تصریح کرد: در سند تحول باید از افت و خیزهای مقطعی پرهیز کرده و به عنوان یک جریان ناموسی به این حوزه نگاه کنیم و همواره بر این اصل معتقد باشیم که هیچ راهی جز اجرای دقیق سند تحول در اصلاح نظام تعلیم و تربیت وجود ندارد.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش نهایت سند تحول را تربیت نیروی انسانی در تراز حیات طیبه و شاخصه‌های انسان فکور و توانمند توصیف کرد و گفت: جریان جبهه‌سازی و سپاه کردن نظام آموزش معلمان با اولویت اخلاق‌مداری حرفه‌ای و فردی دارای ارج و قرب خاص است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز