مازندران دارای رتبه اول واکسیناسیون دز سوم و چهارم در کشور

۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۱۰:۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۳۶۱۲۲۹
مازندران دارای رتبه اول واکسیناسیون دز سوم و چهارم در کشور
استاندار با اشاره به اینکه با هماهنگی میان دستگاه ها بالاخص گروه های جهادی، علوم پزشکی مازندران و بابل، مازندران رتبه اول واکسیناسیون دز سوم و چهارم را در کشور داراست، گفت: تلاش کردیم سطح واکسیناسیون را با تلاش شبانه روزی و بسیج امکانات بالا ببریم که از اهتمام همه دست اندرکاران قدردانی می کنم. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خدمات ارائه شده در اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق روستایی استان با توجه به تعداد بالای روستاهای مازندران ( 3600 روستا ) بسیار جامع بوده است که توسط مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی انجام شد.

وی گفت: واکسیناسیون فعال در مناطق روستایی و حضور در درب منازل و تزریق واکسن دزسوم و چهارم ، طراحی سامانه برای رصد وضعیت اصناف و ارائه دهندگان خدمت از نظر وضعیت واکسیناسیون و انجام تست کرونا، قرار دادن آن در اختیار مدیران دستگاه های دولتی و اصناف از جمله اقدامات مهم در این راستا بوده است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه رصد زائرین کربلای معلی هنگام ورود به فرودگاه ساری از 6 هفته قبل آغاز گردید، افزود: تست از کلیه افرادی که علامت دار بودند انجام شد و حساس سازی شبکه در خصوص ایجاد آمادگی جهت مقابله با موج هفتم از زمان شیوع موج هفتم شروع شد.

حسینی پور، اظهار کرد: در هفته گذشته 5 شهر قرمز، 13 شهر نارنجی و 4 شهر در وضعیت زرد قرار داشتند که روند کاهشی داشتیم و در یک هفته اخیر 16511 مورد بیمار سرپایی داشتیم که نسبت به هفته گذشته 21 درصد کاهش داشتیم و مجموعا 21 مورد مرگ قطعی را در یک هفته اخیر شاهد بودیم که بالای 95 درصد این افراد، مسن و دارای بیماری زمینه ای بودند. 24 درصد از زائرین عتبات عالیات که وارد استان شدند علامت دار شدند و تستی که گرفته شد 16 درصد از این افراد تست شان مثبت بود.

وی یادآور شد: برگزاری جلسه با هیئت های مذهبی استان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به ازدحام جمعیت در این ایام تاثیر بسزایی داشته است که با کمک خیرین ماسک در اختیار این هیئت ها قرار داده شده است تا کسی بدون ماسک وارد هیئت نشود.

سید محمود حسینی پور، تصریح کرد: 64 هیئت مذهبی مهم استان توسط همکاران دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت پوشش داده شدند و تمام افردی که از کشور خارج می شوند و به کشور برمی گردند تست کرونا از آنان گرفته می شود. بیشتر مسافرینی که وارد استان می شوند با توجه به تمهیداتی که اتخاذ شده است واکسیناسیون این افراد در داخل استان انجام می گردد.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات آموزشی برای رابطین سلامت ادارات در راستای کنترل بیماری کرونا را انجام دادیم . با توجه به علاقمندی مردم به برگزاری عزاداری در هیئت ها در این راستا هیئت ها را به مناطق باز و ساحلی سوق دادیم و مراسم عزاداری هیئت ها شب ها در کنار ساحل برگزار می گردد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز