استاندار مازندران: راهبرد و برنامه دراز مدت کشاورزی استان تهیه شود

۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۱:۵۸:۲۸
کد خبر: ۱۳۶۲۷۷۸
استاندار مازندران: راهبرد و برنامه دراز مدت کشاورزی استان تهیه شود
سیدمحمود حسینی پور با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه مردم ایران اسلامی، گفت: افق 20 سال آینده بخش کشاورزی که جنبه عمیلاتی داشته باشد، باید تدوین و ارائه گردد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای هماهنگی و سیاست گذاری بخش کشاورزی استان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه مردم ایران اسلامی، گفت: باید در مقابل دشمنان دین و اسلام ایستادگی و مقاومت کنیم و بصورت عملی در جبهه اقتصادی ایفای نقش نماییم.

وی، با اشاره به این که شورای سیاستگذاری بخش کشاورزی باید به معنای واقعی کلمه برای توسعه این بخش مهم و محوری برنامه ریزی کند، خاطرنشان کرد: جلسه شورای سیاستگذاری بخش کشاورزی، عالی ترین جلسه مربوط به کشاورزی استان است که باید سیاست های کلان این بخش را تدوین کند.

وی با بیان این که از چالش های اساسی کشاورزی استان، این است که سیاست و ریل گذاری مناسبی که قابل سنجش و ارزیابی باشد در این حوزه نداشتیم، گفت: متناسب با پیشرفت کشاورزی دنیا باید خودمان را مورد سنجش و قیاس قرار دهیم و حتی در خصوص سازگاری با کم آبی و افزایش بهره وری در کشاورزی تعیین کنیم در چه وضعیتی هستیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه حرکت کنونی ما سنتی و روز مره است راهبرد و برنامه درازمدت کشاورزی استان باید تهیه شود تا بدانیم در سال‌های آینده در چه جایگاهی قرار خواهیم گرفت، تصریح کرد: سیاستگذاری در خصوص کالاهای استراتژیک کاملا مشخص نیست که قطعا پیگیری می شود. تشکیل کارگروه ویژه برنج یک ضرورت است که نادیده گرفته شده است.

وی با بیان این که شورای سیاستگذاری باید راهبردهای اصلی کشاورزی استان را مشخص کند و خروجی این جلسه برای کشاورزی استان مثمر ثمر باشد، افزود: همه متولیان بخش کشاورزی باید در کنار هم قرار گیرند تا مشکلات کشاورزی استان حل شود.

حسینی پور، با بیان این که جلسه شورای سیاستگذاری بخش کشاورزی استان باید دبیرخانه فعالی داشته باشد تا موضوعات را پیگیری کند و تاثیرگذار باشد، یادآور شد: موضوعات مربوط به کشاورزی ۲۰ سال آینده باید در جلسه شورای سیاستگذاری کشاورزی استان مورد بحث قرار گیرد.

استاندار، با تاکید بر این که افق 20 سال آینده بخش کشاورزی باید تدوین و ارائه گردد، اظهار کرد: براساس تکنولوژی های مجهز دنیا در حوزه کشاورزی باید حرکت کنیم . اثرات سیاست های راهبردی بخش کشاورزی باید قابلیت عملی داشته باشد بطوریکه مردم لمس نمایند و در سیاست های راهبردی بعد صادراتی محصولات کشاورزی می بایست دیده شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز