برگزاری ویژه برنامه‌های محرمی در مناطق سیزده‌گانه مشهد

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۰۸:۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۴۹۱۲
برگزاری ویژه برنامه‌های محرمی در مناطق سیزده‌گانه مشهد
معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در محرم امسال ویژه برنامه های مذهبی به همت معاونت های فرهنگی مناطق شهرداری مشهد و با حمایت از تشکل های فرهنگی و مذهبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، یوسف اسماعیل زاده دراینباره اظهار کرد: مناطق مختلف شهرداری مشهد اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در سطح مناطق خود داشتند که از جمله این اقدامات، اجرای معابر فرهنگی در میادین و معابر منطقه ۱ به همت مساجد و تشکل ها و نصب و اکران ۵۰ سازه ۳×۴ داربستی در معابر اصلی این منطقه می توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: به همت شهرداری منطقه ۳ نیز حمایت از برنامه های ۱۹۸ تشکل و برپایی و ارائه مجوز به ۲۵ ایستگاه صلواتی صورت گرفت؛ همچنین اجرای نخستین سوگواره نمایشی خورشید نینوا که در محل گود کشتی شهید بابانظر به مدت سه روز برگزار شد با حمایت شهرداری منطقه ۴ بود.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص اقدامات شهرداری منطقه ۵ خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۵ اقداماتی از جمله فضاآرایی  سطح معابر منطقه به مناسبت ایام محرم، مراسم تعزیه خوانی با همکاری هیئت رقیه بنت الحسین (ع)، برگزاری جشنواره نقاشی کودک و محرم ویژه کودکان ۷ تا ۱۳ سال، برگزاری مراسم عزاداری، مذهبی و فرهنگی با همکاری و مجموعه های مردمی و تجلیل از اعضای گروه سرود و همایش شیرخوارگان حسینی را برگزار کرد.

اسماعیل زاده تصریح کرد: در شهرداری منطقه ۶ نیز از ۱۵۰ تشکل فرهنگی و مذهبی حمایت و در جهت ترویج شعاعر حسینی‌ سازه‌هایی در بلوار حر، مصلی و بزرگراه بسیج نصب شد؛ همچنین در این منطقه، سوگواره نینوا در محل بوستان اردیبهشت به مدت ۹ روز برگزار و منطقه با ۱۰ هزار متر ریسه، ۴۰۰ عدد پرچ آیلندی، ۱۲۰ عدد پرچم مشکی اهتزاز و ۱۵ پرده عرضی فضا آرایی شد.

وی در خصوص اقدامات شهرداری منطقه ۷و ۸ افزود: در منطقه ۷ مراسم شیرخوارگان حسینی و خیمه سوزان برگزار شد و در منطقه ۸ سوگواره ی نمایشی خورشید نینوا به مدت ۱۱ شب در گرادیان بوستان کوهسنگی برگزار گردید؛ همچنین برنامه روزشمار وقایع محرم در پایانه مسافربری امام رضا(ع)، خیابان سراب و مدرس برگزار شد.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ضمن اعلام برگزاری ویژه برنامه کوچه محرم در منطقه ۹ اضافه کرد: در منطقه ۹ هر شب مراسم زیارت عاشورا و سخنرانی در جوار شهدای مدافع حرم و این منطقه با نصب ۲۷ داربست به متراژ ۲۷۰۰ متر، ۷۵۰ آویز ستونی، ۴۰۰ بیرق و ۱۴۰۰۰ متر ریسه فضا سازی شد.

اسماعیل زاده در خصوص اقدامات شهرداری منطقه ۱۰ و ۱۱ نیز گفت: در منطقه ۱۰ مراسم عزاداری در جوار منزل شهدا برگزار شد و همچنین نشستی با حضور ائمه جماعات و پیرغلامان حسینی با شهردار منطقه صورت گرفت؛ در منطقه ۱۱ نیز ۳۰۰ پرده آویز، ۳۰۰ بیرق ۱۴ هزار متر ریسه، بیش از ۳۰ متر پرده و ۴۰ عدد بنر نصب شد.

وی در خصوص اقدامات منطقه ثامن بیان کرد: باتوجه به نزدیکی به بارگاه منور رضوی در این منطقه اقداماتی از جمله برپایی نماز ظهر و عصر در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و جمع آوری کلیه ریسه‌ها و پرچم‌های مشکی سطح منطقه انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز