روند اجرایی قطار شهری کرج پیشرفت قابل قبولی دارد

۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۱۱:۳۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۶۷۴۲۱
روند اجرایی قطار شهری کرج پیشرفت قابل قبولی دارد
سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرج از راه‌اندازی فاز اول خط دو قطار شهری کرج در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، خلیل کوزه کنانی در با بیان اینکه اتفاقات خوبی در قطار شهری کرج در حال رقم خوردن است، اظهار کرد: گزارش مشاور کارفرما نشان‌دهنده پیشرفت قابل قبول قطار شهری در دو ماه اخیر است.

وی ادامه داد:  پیشرفت این پروژه در دو ماه اخیر با پیشرفت یک سال گذشته برابری می‌کند و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از ایستگاه F تا K باشیم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرج  گفت: ۱۴.۵ کیلومتر از پروژه ۲۷ کیلومتری قطار شهری کرج به عنوان خط دو قطار شهری در اولویت بهره برداری قرار دارد که فاز اول آن در حال اجرا است.

کوزه کنانی با اشاره به اینکه هسته مرکزی شهر کرج بار ترافیکی سنگینی را متحمل می‌شود، توضیح داد: با توجه به بررسی آماری در تعداد مسافری که قرار است جابه‌جا شوند، محدوده ۴۵ متری گلشهر تا ایستگاه طالقانی به اسم ایستگاه بوستان جهان در اولویت قرار گرفته است.

وی با یادآوری این موضوع که ایستگاه بوستان جهان می‌تواند خطوط ۴ و ۵ و خط تهران -کرج را به هم پیوند زده و از ازدحام ترافیک آن محدوده‌ها بکاهد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در مدیریت گذشته ۲ ایستگاه در این محدوده ساخته‌و روسازی خط انجام‌شده است، باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت فراهم ساختن بخش تجهیزاتی و کانال‌کشی، داکت گذاری و تأسیساتی به نحوی باشد که ابتدا فصل مشترک پرسنل و مسافران با تونل کم شده تا قطار بتواند با گاردهای مناسب حرکت کند.

این مسئول اضافه کرد: طبق این برنامه‌ریزی باید تلاش کنیم به سمتی پیش روی کنیم تا در آینده‌ای نزدیک بعد از انجام تست‌های سرد و گرم و دیگر تست‌های موردنیاز، امنیت لازم را برای مسافران ایجاد کنیم.

کوزه کنانی با بیان اینکه موضوعی که بسیار مهم تلقی می‌شود استفاده و نگهداری از قطار از سوی شهروندان است، افزود:  قطار شهری متعلق به همه شهروندان است  و باید برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی و حفظ و نگهداری از آن کوشا باشند.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرج در پایان از حمایت‌های استاندار البرز، اعضای شورای ششم و سرپرست شهرداری کرج قدردانی کرد و افزود: به دنبال رفع کمبودها برای سرعت بخشیدن به اتمام پروژه قطار شهری هستیم و به امید خدا و با حمایت مسئولان شهری و استانی به‌زودی شاهد بهره‌برداری از قطار درون‌شهری هستیم.

انتهای پیام

 

نظر شما