تاکید مجلس یازدهم بر رونق اقتصاد بر پایه ظرفیت‌های بومی کشوراست

۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۰۱:۰۶:۵۰
کد خبر: ۱۳۶۸۱۶۸
تاکید مجلس یازدهم بر رونق اقتصاد بر پایه ظرفیت‌های بومی کشوراست
رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبارات ملی در راستای کمک به بخش اشتغال و تولید شهرستان الیگودرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ محمد جواد  عسگری  رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در جریان سفر به الیگودرز   طی بازدید ازیک واحد تولیدی دامداری صنعتی و نسبت آن به اهمیت اقتصاد پایدارو اشتغال‌آفرینی برای جوانان شهرستان الیگودرز تاکید کرد.

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی در بازدید از گاوداری صنعتی شرکت کشت، صنعت و دامپروری صبا پگاه استان لرستان که با همراهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان الیگودرز و جمعی از مسئولان انجام گرفت با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید در کشور، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری بر پایه تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و بر اساس سیاست‌های کلان کشور نیاز است با ترسیم و تدوین نقشه راه در بخش کشاورزی و دامپروری نقش‌آفرینی کنیم.

او  در فرآیند بازدید از این واحد تولیدی دامداری، افزود: این مجموعه با ظرفیت اسمی ۲۰۰۰ راس دام است و در حال حاضر به تعداد بیش از ۱۵۰۰ راس گاو مولد و دوشاب وجود دارند که به میزان ۲۵ تن قابلیت تولید شیر در روز وجود دارد اما ظرفیت‌های این واحد تولیدی تا ۵۰۰۰ راس هم امکان توسعه و بهره‌برداری دارد.

عسکری با اشاره به میزان اشتغالزایی  و مشکلات موجود در فرآیند توسعه‌ای این مجموعه تولیدی در امور دام، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد افراد شاغل در این مجموعه به میزان ۶۵ نفر اشتغال مستقیم است که اگر طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه که به دلیل کمبود نقدینگی لازم و تسهیلات بانکی مورد نیاز تاکنون اجرایی نشده است تا میزان ۱۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبارات ملی در راستای کمک به بخش اشتغال و تولید شهرستان الیگودرز خبر داد و گفت: با اجرایی کردن و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای مجموعه تولیدی صبا دام لرستان و سایر واحدهای تولیدی زمینه اشتغال بهتری به ویژه برای جوانان در جامعه فراهم خواهد شد که علاوه بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منجر به رونق اقتصادی و تامین نیاز مصرفی محصولات لبنی این استان و کشور خواهد شد.

عسکری بیان کرد: تاکید مجلس یازدهم بر رونق اقتصاد با تکیه بر تولید و بر پایه ظرفیت‌های بومی و توان داخلی کشور است که انتظار داریم مدیران نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز