۹ پروژه زیرساختی در پالایشگاه گاز ایلام افتتاح و کلنگ زنی شد

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۲۳:۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۹۹۴۱
۹  پروژه زیرساختی در پالایشگاه گاز ایلام افتتاح و کلنگ زنی شد
با حضور معاون استاندار، فرماندار، امام جمعه و فرمانده سپاه چوار و جمعی از مسئولان شهرستان بمناسبت هفته دولت 9 پروژه زیرساختی با اعتباری بالغ بر 328 میلیارد ریال در پالایشگاه گاز ایلام افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در آیین بهره برداری و شروع عملیات اجرایی این پروژه ها گفت: این پروژه ها شامل اجرای بتن مسلح محوطه تجمع گوگرد کلوخه واحد دانه بندی گوگرد، ساخت تجهیز جدا کننده آب از محصولات ارسالی از واحد تری اتیلن گلیکول به واحد بازیافت گوگرد، اصلاحیه سیستم لوله و اتصالات کمپرسورهای هوا، ساخت، نصب و راه اندازی پکیج تولید نیتروژن، سیستم حفاظت الکترونیک، اصلاحیه سیستم های اعلام و اطفاء حریق، ارتقاء و بروزرسانی سیستم کنترلی و تجهیزات بویلر فشار پایین، اجرای حصار کشی پیرامون مشعل اصلی و بازچرخانی آب خروجی سیستم تصفیه پساب بوده است.

روح اله نوریان با بیان اینکه اجرای بتن مسلح محوطه تجمع گوگرد کلوخه واحد دانه بندی گوگرد 33 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه جلوگیری از آلودگی خاک و کاهش کیفیت گوگرد تولیدی و کاهش دور ریز محصول گوگرد بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به ساخت تجهیز جدا کننده آب از محصولات ارسالی از واحد تری اتیلن گلیکول به واحد بازیافت گوگرد، اشاره و تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه مقابله با خوردگی شیمیایی خط 30 اینچ گاز پسماند واحد بازیافت گوگرد و پایداری تولید بوده که برای اجرای این پروژه  10 میلیارد ریال هزینه شده است.

نوریان به اصلاحیه سیستم لوله و اتصالات کمپرسورهای هوا اشاره و افزود:برای اصلاح این پروژه 20 میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده و هدف از اجرای آن حذف خوردگی شیمیایی، جلوگیری از نفوذ زنگار به داخل کمپرسور و ارتقاء قابلیت اطمینان عملکردی واحد تولید هوای این پالایشگاه بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به پروژه ساخت، نصب و راه اندازی پکیج تولید نیتروژن به روش جداسازی فیزیکی با خلوص بالا با فناوری PSA  اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این پروژه تولید نیتروژن مورد نیاز سایت فرآیندی با ارتقاء قابلیت اطمینان، افزایش نیتروژن تولیدی برای مصرف در خلال تعمیرات اساسی می باشد.

وی با بیان اینکه اصلاحیه سیستم های اعلام و اطفاء حریق و بروزرسانی سیستم کنترلی و تجهیزات بویلر فشار پایین، از دیگر پروژه های این واحد صنعتی در هفته دولت بوده است، اظهار داشت:  این پروزه ها به منظور ارتقا و افزایش ایمنی، کاهش ریسک ها،  همچنین بهبود قابلیت اطمینان فرایند تولید بخار فشار پایین و پایداری تولید در دست اقدام است که برای اجرای آنها در مجموع 131 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه، سیستم حفاظت الکترونیک این پالایشگاه، حصار کشی پیرامون مشعل و بازچرخانی آب خروجی سیستم تصفیه پساب از دیگر پروژه های هفته دولت بوده است، تصریح کرد: استفاده از آب خروجی تصفیه خانه برای مصارف غیر بهداشتی همچون فضای سبز، آتش نشانی، از اهداف بازچرخانی آب خروجی سیستم تصفیه پساب بوده که برای اجرای این تعداد پروژه در مجموع 78 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در بخش دیگری از سخنانش به افزایش تولید محصولات پنجگانه این شرکت از هفته دولت سال گذشته تاکنون اشاره و تصریح کرد: در این مدت محصولات تولیدی بصورت میانگین 50 درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته و این مهم با توجه به حمایت دولت از تولیدات داخلی حاصل شده است.

نوریان از تزریق یک میلیون و 472 هزار مترمکعب گاز طبیعی به خط سراسری خبر داد و افزود: این واحد صنعتی از هفته دولت سال گذشته تا امسال نزدیک به 110 هزار تن گازاتان تولید نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 293 درصد رشد را نشان می دهد.

وی از تولید بیش از 187 هزار تن گاز مایع خام در این مدت خبر داد و اظهار داشت: این میزان تولید و فروش نسبت به سال گذشته از افزایش 49 درصدی برخوردار بوده که بیانگر تحقق برنامه ریزی های مدون برای افزایش تولیدات و فروش آنها می یاشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه 70 هزار تن گوگرد درهفته دولت سال گذشته تا امسال تولید شده است، تصریح کرد: در این مدت  یک میلیون  و 200 هزار بشکه میعانات گازی در این واحد صنعتی تولید و در اختیار پتروشیمی ایلام قرار گرفته است.

نوریان از تزریق بیش از 53 هزار مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری و استان در این مدت خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای مسئولیت های اجتماعی و جلوگیری از خاموشی برق، این واحد صنعتی هر ساله میزان قابل توجهی برق به شبکه تزریق می کند.

در این مراسم همچنین، ناصر نجفی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام از تلاش های پالایشگاه گاز ایلام برای افزایش تولید و اجرای پروژه ها قدردانی کرد و گفت: با توجه به اینکه 11 درصد گاز کشور در استان ایلام  وجود دارد، ایلام می تواند به عنوان یکی از قطب های صنعت نفت و گاز کشور تبدیل شود و ضمن تولید ثروت برای کشور، اشتغالزایی مناسبی برای جوانان استان و منطقه ایجاد شود.

گفتنی است با حضور نجفی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، امام جمعه و فرماندار، فرمانده سپاه و سایر اعضای شورای تامین شهرستان چوار طی آئینی این تعداد پروژه در پالایشگاه گاز ایلام افتتاح و کلنگ زنی شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز