صولت مرتضوی : دولت با تورم ۶۰ درصدی تحویل گرفته شد

۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۰۹:۳۸:۰۴
کد خبر: ۱۳۷۱۰۱۱
صولت مرتضوی : دولت با تورم ۶۰ درصدی تحویل گرفته شد
معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: آمارها نشان از ثبات اقتصادی دارد و در مرداد ماه امسال تورم ۶۰ درصدی مرداد سال قبل به ۴۰.۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، صولت مرتضوی در مراسم افتتاح طرحهای مورد حمایت صندوق کارآفرینی استان البرز که در زیبادشت فردیس برگزار شد، با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم در عرصه بین المللی اظهار داشت: توفیقات دولت سیزدهم دیپلماسی فعال و آبرومندانه در عرصه بین الملل است.

وی در ادامه افزود: این دولت اقتصاد کشور را از شرطی بودن نجات داد، چراکه ما به ثبات رسیده ایم و خروج ثبات رونق است و خروجی رونق مهار تورم خواهد بود.

مرتضوی با اشاره به اینکه این دولت در مواجه با مشکلات و پاسخ به مطالبات مردم نه وابسته به حل مذاکرات است و ازعدم اختیار صحبت می کند، ادامه داد: این دولت در وسط میدان و خط مقدم نبرد قرار دارد تا مشکلات مردم را حل و فصل کند هر چند کمی بیشتر از یکسال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد ولی با تاسی از مکتب شهدا توانسته‌ایم در زمره اصحاب ما می‌توانیم قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه این دولت هم برنامه دارد و هم از کارنامه درخشانی برخوردار است، افزود: دولت سیزدهم تنها دولتی است که در کوتاه ترین زمان برنامه تحولی خود را تدوین کرد که این برنامه تحولی تفاوت زیادی با دولت‌های قبلی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای عمل به وعده‌های خود مثل ایجاد اشتغال و ساخت مسکن عزم خود را جزم کرده و موانع موجود در تحقق این اهداف را از میان بر می‌دارد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد:  در طول یکسال گذشته در بدنه دولت اقدامات زیادی در استانهای مختلف از جمله البرز  صورت گرفته که گازرسانی به روستاها، مدرسه سازی و اشتعالزایی بخشی از آنها بوده است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری که ساخت یک میلیون مسکن در سال با توجه به ظرفیت‌های کشور شدنی است، افزود: در این راستا سیاست‌گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در همه استانها بالاخص استان  البرز صورت پذیرفته و عملیات اجرایی پروژه واحدهای مسکونی و آموزشی نهضت ملی مسکن در البرز آغاز شده است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به سخنان استاندار گفت: با پیگیری و ساماندهی لکه های صنعتی در استان شاهد جذب نیروی کار هستیم

شاهد عملیات گازرسانی به روستاها  در مناطق صعب العبور و کوهستانی البرز هستیم که در عرض یک سال کار اساسی و عملی توسط نماینده عالی دولت در انجام شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه این دولت سرمایه گذاری را مقرون به صرفه کرده است، افزود: متاسفانه در گذشته اقتصاد ما رقابتی و رانتی بود و سالانه  دولت ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار برای تنظیم بازار هزینه می‌کرد.

وی از کاهش ۲۰ درصدی تورم در مرداد ماه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد، افزود: برنامه تحولی دولت در کوتاه ترین مدت زمان آماده و اجرایی شد؛ طی مدت زمان فعالیت دولت شاهدیم که مسؤولان وقت در مواجهه با امورات مختلف کلمه نمی‌شود و نمی‌توانیم را به زبان نیاورده‌اند، همواره واژه‌هایی همچون می‌شود و می‌توانیم در دستورکار دولت مردان بوده است.

وی با بیان اینکه این دولت خودش را خادم مردم می‌داند، ادامه داد: دولت مردم را صاحب حق قلمداد می‌کند از این رو تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در مسیر تحقق مطالبات مردمی گام بردارد.

معاون اجرایی رییس جمهورگفت: از ابتدای این دولت ۳۱ سفر استانی و هفت سفر موضوعی انجام شده و دولتمردان با عزم جازم وارد کار شده اند.

وی ادامه داد: دولت برای عمل به وعده‌های خود مثل ایجاد اشتغال و ساخت مسکن عزم خود را جزم کرده و موانع موجود در تحقق این اهداف را از میان بر می‌دارد.

این‌ مسئول با بیان اینکه در گذشته دولت ۳۱ میلیارد دلار برای تنظیم بازار ارز ، ارز مداخله ای وارد می کرد که باعث شد قیمت ارز ده برابر بشود، افزود: دولت قبل برای اینکه به بازار سکه تعادل دهد ناچار شد چندین تن طلا و سکه را ذوب کند ولی چه تعداد از مردم توانستند از مواهب آن بهره مند شوند؟

مرتضوی ادامه داد: این دولت رانت و فساد کشور را از بین برده و با خشکاندن بستر فساد، دست فسادگران بسته است.

معاون اجرایی رییس جمهور در پایان گفت: ما به ثبات رسیده ایم و خروجی ثبات رونق است و خروجی رونق مهار تورم خواهد بود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز