عزام نخستین کاروان اتباع افغانستانی ویژه مراسم اربعین حسینی از مشهد

۱۴۰۱/۰۶/۱۱ - ۱۲:۴۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۷۱۸۶۸
عزام نخستین کاروان اتباع افغانستانی ویژه مراسم اربعین حسینی از مشهد
نخستین کاروان زیارت اولی اتباع افغانستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی با عنوان "منتظران ظهور" روز جمعه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از مشهد اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در مراسم اعزام کاروان زیارتی اتباع افغانستانی به عراق گفت: تمهیدات لازم برای میزبانی و پشتیبانی از اتباع خارجی عازم عراق برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی پیش‌بینی شده است.

 

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: تمهیدات اتخاذ شده برای این زائران از تسهیل در امور کنسولی، ایاب و ذهاب، اقامت، بهداشتی و درمانی تا راهنمایی زائران را در برمی گیرد.

وی بیان کرد: افغانستانی‌ها در محبت اهل بیت (ع) ممتاز هستند و ارادتشان به ائمه اطهار در روی کره زمین بی مانند است.

وی خطاب به این جوانان بیان کرد: از اینکه در چنین موسمی به زیارت دعوت شده اید بر خود ببالید و بخواهید  که همه زندگی شما  بر مدار حسینی تنظیم شود.

 

                            نخستین کاروان اتباع افغانستانی ویژه مراسم اربعین حسینی از مشهد اعزام شدند

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از  امتیازات شیعیان افغانستان، دفاع از حرم آل‌الله بود و شما جوانان به نیابت از شهدای فاطمیون می توانید در مراسم اربعین حسینی حاضر شوید.  

مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی نیز درحاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل زائران کشور افغانستان در خصوص تهیه گذرنامه و روادید برای حضور در مراسم اربعین حسینی است.

سید علی قاسمی افزود:با توجه به اینکه ثبت نام زائران افغانی و تهیه گذرنامه در کشور افغانستان صورت می‌گیرد و برای دریافت روادید نیز باید با هماهنگی کشور عراق انجام شود،  آمار دقیقی از زائران کشور افغانستان در دست نیست.

وی ادامه داد: بر طبق پیش‌بینی‌ ها دستکم ۲۵ هزار نفر و حداکثر ۱۲۰ هزار نفر از زائران اتباع خارجی برای عزیمت به سمت مرز شلمچه و ورود به عراق، وارد ایران خواهند شد و از این رو تمهیدات لازم از مرز دوغارون تا شلمچه از نوع جانمایی موکب‌ها و خدمات قابل ارائه با هماهنگی دستگاه های مختلف، مشخص شده است.

مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به پاندمی کرونا در سال های گذشته مسیر زیارت اربعین حسینی مناسب نبود، امسال شاهد حضور خیل عظیم عاشقان حسینی برای شرکت در مراسم اربعین هستیم، بر همین اساس از سه ماه قبل جلسات هماهنگی در حوزه ستاد اربعین برگزار می‌شود.

وی گفت: امروز ۱۱ هزار نفر از اتباع خارجی متشکل از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال افغانستانی در قالب کاروان منتظران ظهور که تاکنون در مراسم اربعین حسینی حضور نداشته اند، برای اولین بار به سمت مرز شلمچه اعزام می شوند.

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
0
سلام کسانی که سر سماری 95را دارند میشوند به کربلا بروند پدر یا مادر شان کارت امایش دارند لتفا پاسخ بدید
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز