مدیریت شهری کرج به گران‌ شدن ورزش برای مردم دامن نزند

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۰۹:۳۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۷۲۶۰۹
مدیریت شهری کرج به گران‌ شدن ورزش برای مردم دامن نزند
کارشناس و پیشکسوت ورزش البرز با گلایه از رویکرد مدیریت شهری کرج در حوزه ورزش گفت: متاسفانه برخی اقدامات وسیاست گذاری ها به گران شدن ورزش برای آحاد مردم دامن می زند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، عمران احمدی اظهار کرد: دوستان در مدیریت شهری مدعی اند که مسئولیت شهرداری ها توسعه ورزش همگانی است در حالی که ورزش همگانی و قهرمانی رابطه ای تنگاتنگ باهم دارند و باید هر دوی آنها مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش در میان آحاد مردم و شهروندان نباید محدود به برگزاری همایش ها و جشنواره ها شود و توسعه ورزش قهرمانی هم باید مورد توجه باشد گفت: راه ورزش قهرمانی از ورزش همگانی می گذرد و جالب اینکه در ادامه توسعه ورزش قهرمانی و پرورش ورزشکاران نخبه می تواند محرک و مشوق خوبی برای حضور نسل جوان در عرصه ورزش باشد بنابراین این دومقوله ازهم جدا نیست و باید به موازات هم مورد حمایت قرار بگیرد.

این چهره باسابقه ورزش که مدیریت تیم شهرداری کرج در لیگ برتر تنیس روی میز در سه دوره اخیر برعهده داشته به خروجی باشگاه شهرداری اشاره کرد و گفت: شکل گیری باشگاه شهرداری کرج اتفاقی فرخنده و مهم برای ورزش غنی کرج بود اما نبود نقشه راه و یک چشم انداز برای آن در نزد مسئولان شهری سبب شد خروجی مورد انتظار را شاهد نباشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تیم های مختلفی با عنوان شهرداری ها در لیگ های مختلف کشور حاضر شده اند و به خوبی توانسته اند معرف ظرفیت ها و پتانسیل شهرهای مورد نظر خود باشند بنابراین این انتظار می رود مدیران شهری کرج در خصوص حضور حرفه ای در ورزش موضع و رویکرد خود را مشخص کنند و در بودجه ریزی سالیانه اعتباری مناسب را برای حضور برخی رشته های پرظرفیت و کم هزینه اختصاص دهند و به مسئولیت اجتماعی خود در حوزه استعدادیابی و استعدادپروری عمل کنند.

احمدی با گلایه از رویه ای که باشگاه شهرداری کرج در 3 سال اخیر داشته گفت: در موضوع تیم تنیس روی میز متاسفانه هرساله برای جذب بودجه آماده سازی تیم و تامین هزینه های تیم دست به دامان این و آن شده ایم و با هزاران مشقت در لیگ کشور تیمداری کرده ایم . این رویه در شان شهری چون کرج و شهرداری آن که از اعتباری قابل توجه برخوردار است نیست.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور باید سیاست گذاری ها در راستای ارزان کردن ورزش و در دسترس تر بودن آن سوق پیدا کند گفت: متاسفانه این رویه را شاهد نیستیم و نوع تصمیم گیری ها ورزش را به سمت گران شدن سوق می دهد.

احمدی در توضیح بیشتر گفت: اخیرا یکی از سالن های مرکزی شهر کرج در مزایده ای که بیشتر شکل حراج و چوب زنی داشت با قیمتی بالا واگذار شد . این در حالی است که با کمی بررسی می توان حدس زد که قیمت بهره برداری از یک سانس این سالن با توجه به هزینه ها به چه میزان خواهد بود و عملا بسیاری از اقشار جامعه امکان استفاده آن را نخواهند داشت.

این پیشکسوت ورزش البرز افزود: مدیریت شهری کرج فضاهای ورزشی را با پول همین مردم احداث کرده و موظف است این اماکن را با هزینه ای حداقلی در اختیار مردم قرار دهد اما گویا این موضوع در  اولویت مدیریت شهری نیست.

وی در پایان با درخواست از اعضای شورای شهر کرج خصوصا کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر گفت: رویه ای که می بینیم نمی تواند خروجی مثبتی برای این شهر و جوانانش داشته باشد . نیاز است پارلمان شهری با تجدید نظر در برخی سیاست گذاری ها فضا را برای استفاده حداکثری مردم از امکانات موجود و درنهایت رونق و و فراگیری ورزش مهیا کند.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز