برای احداث پارک در مناطق کم برخوردار کرج کمبود زمین داریم

۱۴۰۱/۰۶/۱۴ - ۰۸:۳۳:۰۱
کد خبر: ۱۳۷۳۱۰۰
برای احداث پارک در مناطق کم برخوردار کرج کمبود زمین داریم
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از پایان احداث فضای سبز سه پارک محله‌ای خبر داد وگفت: کمبود زمین مهم‌ترین عامل محدودکننده احداث پارک در مناطق کم برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، رمضان علی پور، با بیان اینکه اقدامات مطلوبی درزمینهٔ احداث و توسعه پارک‌های این کلان‌شهر انجام‌شده که این روند با احداث ۳۰ پارک محله‌ای تداوم دارد، گفت: ۳ پارک محله‌ای شامل پارک دریا در منطقه ۱۰، پارک خطی حاشیه بلوار شورا در منطقه ۱ و پارک کوهپایه در منطقه ۸  تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

وی درباره کمبود سرانه فضای سبز منطقه ۵ و ضرورت ارتقای آن اظهار داشت: تلاش برای تملک ۴ آدرس شامل کوکب غربی، حاشیه بلوار سرداران، حاشیه بلوار حدادی، تقاطع اختر شرقی و غربی که مستعد ایجاد فضای سبز هستند در حال انجام است که  امیدواریم منجر به نتیجه شود.

این مسئول کمبود زمین و محدودیت در تملک فضای مناسب برای ایجاد پارک را مهم‌ترین عامل محدودکننده احداث پارک در مناطق کم برخوردار دانست و افزود: برخورداری از فضای سبز مناسب حق تمامی شهروندان بوده و مدیریت شهری در توزیع این سرانه هیچ تبعیضی بین ساکنان مناطق مختلف قائل نمی‌شود ولی در این فرایند محدودیت‌های موجود را نمی‌توان نادیده گرفت.

به گفته پور رستمی نهضت کاشت درخت و جنگل‌کاری‌های شهر کرج  با رویکرد فراهم آوردن زمینه‌های مساعد اکولوژیکی در ۱۰۰ هکتار  از حاشیه بزرگراه شمالی و ۲۰ هکتار از اراضی حلقه دره‌ها تداوم خواهد داشت و هم‌زمان با فصل سرما این فعالیت‌ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه مدیریت شهری هزینه‌های قابل‌توجهی را برای نگهداری و حفظ سرانه‌های فضای سبز صرف می‌کند، افزود: تلاش این سازمان در وهله اول بر حفظ و نگهداری فضاهای سبز موجود و در مرتبه دوم بر گسترش و توسعه فضاهای جدید متمرکزشده است.

انتهای پیام

 

نظر شما