آغاز اعزام زائران کربلا از مرز تمرچین

۱۴۰۱/۰۶/۱۴ - ۱۳:۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۷۳۳۰۳
آغاز اعزام زائران کربلا از مرز تمرچین
استاندار آذربایجان غربی گفت: مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر از امروز، ۱۴ شهریور به روی زائران اربعین بازگشایی شده و زوار می توانند از این طریق به بغداد و کربلا عازم شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه خبر افزود: علاوه بر تدابیر امنیتی اتخاذ شده حاصل از رایزنی با دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق، مواکب متعددی نیز در مسیر پیرانشهر به تمرچین و تمرچین به بغداد، خدمات مختلف بهداشتی، درمانی و رفاهی را به صورت شبانه روز به زائران ارائه خواهند داد.

وی اضافه کرد: زائرانی که عازم کربلا هستند، می توانند از ساعت ۷.۵ صبح تا ۶ بعد از ظهر از مرز تمرچین عبور کنند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: البته مرز برای زائران در مسیر بازگشت از عراق و ورود به ایران به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود.

معتمدیان از تعیین مکان رایگان برای استقرار ۱۰ هزار خودروی سواری در نزدیکی های مرز تمرچین پیرانشهر خبر داد و اظهار کرد: همچنین زمینه فعالیت اتوبوس‌ها و یک هزار دستگاه مینی بوس و ون برای حمل و نقل زائران به بغداد فراهم شده که زائران می توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این مسیر برای نخستین بار به روی زائران بازگشایی شده، گفت: به همین علت، سفر گروهی زائران از تمرچین تا بغداد و کربلا تمهید شده است.

انتهای پیام

نظر شما