استاندار مازندران: جایگاه مدارس به عنوان نهادی ارزشی باید احیا شود

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۱۳:۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۳۷۵۹۴۳
استاندار مازندران: جایگاه مدارس به عنوان نهادی ارزشی باید احیا شود
استاندار مازندران با بیان این که مدارس نیازمند نشاط اجتماعی هستند، گفت: برای حضوری شدن مدارس و تامین امنیت روانی دانش آموزان باید اقدامات روانشاختی صورت گیرد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با عنوان اینکه نیازمند بسترسازی مناسب برای ایجاد فضایی آرام و توام با نشاط در مدارس استان هستیم، خاطرنشان کرد: همانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حوزه آموزشی باید ساعت ها برای آماده سازی دانش آموزان، کار روانشناختی و مشاوره ای انجام شود، چرا که امروز مدارس استان نیازمند نشاط اجتماعی هستند و برای رسیدن به آن برنامه های جدی ضروری است و تمامی دستگاها باید مسئولیت پذیر باشند.

سیدمحمود حسینی پور، افزود: خوشبختانه طی ٢ سال اخیر و همزمان با شیوع کرونا و محدودیت های اجتماعی با درایت نیروهای خدوم آموزش و پرورش نظام آموزشی به بن بست نخورد و اکنون به نقطه آرامش رسیده است.

وی افزود: برغم اینکه در جلسات قبلی شورای آموزش و پرورش مطرح شد که این جلسات باید مرتب برگزار و برای حفظ شانیت شورا به مسائل راهبردی پرداخته شود، اما هنوز اعتقاد داریم جایگاه این شورا باید ارتقا یابد و بخشی از مباحث ضرورتی برای مطرح شدن در این جلسات ندارد.

استاندار مازندران در آستانه بازگشایی مدارس، تاکید کرد: این فرآیند امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین هوشیاری زیادی لازم دارد و اگر با خوشبینی مضاعف با این موضوع مهم برخورد کنیم حتما با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، زیرا نخست باید از بُعد روحی و روانی والدین و دانش آموزان برای زیست در مدرسه آمادگی پیدا کنند و اضطراب ناشی از بیماری در آنان پایان یابد.

وی افزود: یکی از این برنامه ها و راهکارها ارایه تسهیلات مناسب در بخش حمل و نقل و سرویس مدارس و نیز مسائل بهداشتی است که والدین و دانش آموزان را به نقطه امنی برای حضور در مدرسه برساند. بی شک ارتقای شرایط آموزشی استان منجر به تعالی دانش آموزان خواهد شد.

حسینی پور، گفت: آموزش و پرورش نهادی فرادستگاهی است که هیچکس نمیتواند نسبت به آن رفع مسئولیت کند. جایگاه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی ارزشی باید احیا شود. جلسات این شورا باید خروجی عملیاتی و موثر داشته باشد.

وی تاکید کرد: میز آموزش و پرورش نیازمند افرادی با تفکر راهبردی است نه سیاسی و نظایر آن و این شورا افراد بدون مسائل راهبردی نمی خواهد. مسائل جزئی باید در درون کمیسیون ها حل و نباید به چالش بین دستگاه ها تبدیل شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز