برگزاری همایش " لرستان‌شناسی" با همکاری میراث فرهنگی و دانشگاه لرستان

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۱۲:۵۵:۳۴
کد خبر: ۱۳۷۹۰۵۰
برگزاری همایش  لرستان‌شناسی  با همکاری میراث فرهنگی و دانشگاه لرستان
همایش لرستان‌شناسی با مشارکت دانشگاه لرستان و اداره کل میراث فرهنگی استان در آینده نزدیک برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان ؛  روز دوشنبه 28 شهریور ماه علی نظری رئیس دانشگاه لرستان و  عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در نشست مشترکی بر گسترش همکاری‌های دوجانبه و تقویت تلاش‌های مشترک برای برگزاری همایش لرستان‌شناسی، تأکید کردند.

نظری  در این نشست گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف و متنوع استان در بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بایستی بیش از پیش در راستای اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران، قرار گیرند.

او افزود:  دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلفی از جمله مرکز لرستان‌شناسی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی است که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان بایستی برمبنای همکاری‌های کاربردی، علمی و مسئله‌محور از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

همچنین  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  لرستان نیز در این نشست، توضیحاتی درباره ظرفیت‌های منحصر به فرد استان لرستان به ویژه تاریخ معماری اسلامی، ایرانی این استان ارائه کرد.

عطا حسن‌پور گفت: از آنجا که دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌های علمی متعددی است ما خواهان این هستیم که همایش علمی معتبری به نام همایش لرستان‌شناسی با مشارکت دانشگاه لرستان و اداره کل میراث فرهنگی استان، در آینده نزدیک برگزار شود.

دو طرف توافق کردند که مقدمات اجرایی و علمی برگزاری همایش لرستان‌شناسی، تعریف، تهیه و اجرا شود.

علی نوری، رئیس مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان نیز در این نشست ضمن ارائه یک گزارش از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان پتانسیل‌ها و توانمندی‌های گروه باستانشناسی و سایر گروه‌های دانشکده ادبیات و علوم انسانی را نیز تشریح کرد.

همچنین حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان نیز در این نشست  توضیحاتی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های مختلف زیرنظر معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان در زمینه برگزاری همایش‌های معتبر علمی، پژوهشی، بیان کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز