برای کسب مدال در مسابقات آسیایی و جهانی "هیانگ" تلاش خواهم کرد

۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۱۰:۳۶:۳۱
کد خبر: ۱۳۸۱۰۵۲
برای کسب مدال در مسابقات آسیایی و جهانی هیانگ تلاش خواهم کرد
قهرمان البرزی تکواندو با اشاره به ظرفیت های بالای هیانگ در ایران گفت: در صورت حمایت مسئولان برای کسب مدال در مسابقات آسیایی و جهانی تلاش خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مسابقات آزاد کشوری هیانگ در حالی هفته گذشته به انجام رسید که یکی از چهره های باسابقه البرزی به عنوان ستاره مسابقات معرفی شد و نگاه ها را به خود جلب کرد.

غلامرضا اسلامی در کنار دیگر تکواندوکاران البرزی در این مسابقات خوش درخشید و نشان داد البرز در این رشته هم حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

به بهانه کسب این عنوان ارزشمند گفتگویی با این قهرمان البرزی انجام شده که در ادامه می خوانید:

*معرفی از سوابق خود در این رشته داشته باشید:

غلامرضا اسلامی هستم، ۲۲سال است تکواندو کار میکنم و حدود ۱۰ سال مشغول مربیگری هستم. در این مدت هم به لطف خداوند عناوین بسیاری در زمینه بازیکنی و مربیگری کسب کرده ام.

photo_2022-09-26_11-37-34

*از جذابیت ها و ویژگیهای رشته هیانگ بگویید،چه مشخصه ای از این ورزش موجب شد به این ورزش بپردازید؟

تکواندو به دو شاخه wtf و itf یا همان هیانگ تقسیم می شود.به نظر بنده تفاوت اصلی هیانگ با wtf استفاده از ضربات دست به صورت حریف می‌باشد که موجب جذابتر شدن مسابقات این رشته شده است.

*از مسابقات آزاد کشوری بگویید،سطح کیفی مسابقات را چگونه دیدید؟

مسابقات در سطح کیفی بالایی برگزار شد و بازیکنانی که از wtf در این مسابقات شرکت کرده بودند جذابیت را فوق العاده بالا برده بودند . همچنین رقابت بازیکنان با تجربه و عنوان دار با جوانان با انگیزه بی نظیر بود.

*جایگاه هیانگ در ایران و البرز را چگونه می‌بینید ، آینده آن را چگونه ارزیابی میکنید؟

اگر واقع بینانه نگاه کنیم متاسفانه هیانگ در ایران هنوز بصورت کامل جا نیفتاده ولی ظاهراً با مدیریت جدید فدراسیون شاهد انسجام بیشتر این رشته هستیم،در صورتی که به هیانگ در کشورهای دیگر چه بسا بیشتر از wtf پرداخته می شود.

در مورد استان البرز هم این استان با اختلاف سطح فنی بسیار بالایی با استان های دیگر قرار دارد که نتایج مسابقات هم گواه این مطلب است .به طور قطع با حمایت مسئولین و اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی البرز به جایگاه اصلی خود خواهد رسید.

*از برنامه خود در این ورزش بگویید، چه اهدافی را برای خود ترسیم کرده اید؟

بنده حدود ده سال بود بعنوان بازیکن در مسابقات شرکت نمی‌کردم و به اصرار یکی از شاگردانم به نام مهدیار یزدانی که یک وزن پایینتر از خودم در این مسابقات قهرمان شد در مسابقات حاضر شدم.

 با توجه به اینکه همه حریفانم از من جوانتر بودند ولی  لطف خداوند شامل حال بنده شد و علیرغم اینکه آمادگی جسمانی پایین تری داشتم با استفاده از تجربه و تمرینات ذهنی موفق شدم حریفانم را شکست دهم لذا در صورت حمایت مسئولین قصد از سرگیری تمرینات و حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را دارم.

*در پایان اگر صحبت ناگفته ای مانده بگویید؟

به عنوان کوچکترین عضو جامعه ورزش که استخوان در این رشته خرد کرده ام از مسئولین ذیربط تقاضا دارم نگاه ویژه ای به ورزش خصوصا رشته های انفرادی داشته باشند.

به نظرم با افزایش بودجه فدراسیون های ورزشی و اشاعه فرهنگ ورزش نشاط، سلامتی و دلگرمی در جامعه گسترش پیدا می کند و از سوق پیدا کردن جوانان به سمت آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود تا در نهایت شاهد معرفی انسان های توانمند به جامعه و تعالی روز افزون کشور عزیزمان باشیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز