ارومیه آماده میزبانی از مرحله نخست سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران آذربایجان

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۱۰:۵۵:۲۲
کد خبر: ۱۳۸۱۵۴۱
ارومیه آماده میزبانی از مرحله نخست سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران آذربایجان
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: سی و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران آذربایجان از فردا /پنج شنبه/ در مسیر تبریز به ارومیه آغاز می شود که تمام برنامه ریزی ها برای میزبانی شایسته شهر ارومیه از دور نخست اندیشیده شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی،  سجاد بیرامی گفت: تور بین المللی دوچرخه سواری ایران آذربایجان، معتبرترین تور دوچرخه‌سواری ایران و قدیمی‌ترین تور دوچرخه سواری در قاره آسیا به‌شمار می‌آید که همه ساله در منطقه آذربایجان ایران در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل تحت نظارت فدراسیون بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) برگزار می‌شود.
وی افزود: نخستین دوره این رقابت‌ها در سال ۱۳۶۵ در سطح ملی تحت عنوان تور دوچرخه‌سواری دور دریاچه ارومیه با شرکت تیم‌های ایرانی آغاز بکار کرد و در سال‌های بعد نام تور به تور دوچرخه‌سواری آذربایجان تغییر یافت.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در ششمین دوره این تور تیم‌هایی از کشورهای مختلف در این تور مشارکت نمودند و این تور از تور ملی به تور بین‌المللی ارتقا یافت ضمن اینکه در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ قسمتی از مسیر تور در داخل جمهوری خودمختار نخجوان برگزار شد و از سال ۲۰۱۳ نام تور به تور دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) تغییر نام داده‌شد.

بیرامی گفت: این تور در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد با این حال خوشبختانه با پیگیری‌ و مساعدت‌ وزیر محترم ورزش و جوانان، با پرداخت بدهی یورویی که به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری بود، سی‌پنجمین دوره این تور در مهر ماه سال جاری برگزار شود. 

بیرامی افزود: براساس تقویم ثبت شده برای تور ایران-آذربایجان در اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری (UCI)، امسال سی و پنجمین دوره هفتم تا یازدهم مهر ماه در ۵ مرحله برگزار میشود  که در این دوره ۱۳ تیم و با شرکت ۱۰ تیم خارجی به نامهای ترنگانو مالزی ، پروتاچ آفریقای جنوبی ، آلماتی قزاقستان ، بایک آید آلمان ، روجای اندونزی ، سیدی آلی مراکش ، تی سی سی تایلند ، وینو اسکو قزاقستان و تیم ملی عراق و تیم دانشگاه آزاد تبریز و آرویج شرق و تیم ملی ایران حضور خواهندداشت.

وی ادامه داد: امسال مرحله اول تور از تبریز به ارومیه در روز پنجشنبه هفتم مهرماه است که خط شروع آن از ائل گولی تبریز ساعت ۱۱ صبح خواهدبود و رکابزنان بعد از عبور از مسیر ( اتوبان شهید کسایی ، پلیس راه خسرو شاه ، ایاخچی ، جزیره اسلامی ، سه راهی سارای ، پل دریاچه ارومیه ، ورودی شهر و پارک الغدیر ) و خط پایان در پارک ائللر باغی ارومیه خواهدبود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز