استاندار مازندران: طرح تحول محلات آسیب دیده در مازندران اجرایی می شود

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۱۲:۵۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۸۲۳۲۸
استاندار مازندران: طرح تحول محلات آسیب دیده در مازندران اجرایی می شود
حسینی پور از اجرای طرح تحول محلات در مناطق آسیب دیده استان مازندران در یک بازه زمانی ۱۰ساله خبر داد و گفت: تلاش داریم با خانه دارشدن محرومین در طرح ملی مسکن بخشی از مشکلات این مناطق را مرتفع کنیم. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسینی‌پور در جلسه محرومیت زدایی و مناطق کم برخوردار که با حضور علی آقامحمدی، جانشین وزیر کشور در امور طرح ۲۰۲۰مناطق آسیب دیده برگزار شد، با بیان اینکه در طول ۴۳سال بعد از انقلاب اسلامی یک بخش اعظمی از مناطق آسیب دیده ناشی از مهاجرت های روستاییان به شهرها بوده است، اظهار کرد: علیرغم وجود هزار دستگاه مسئول در حوزه مناطق آسیب دیده هنوز اقدام مناسبی در این حوزه انجام نشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه تمامی طرح های اجراشده در این مناطق خاصیت تسکین بخشی را داشته و درمان واقعی برای آن نبوده است، افزود: اجرای اینگونه طرح ها باید منطبق براقدام باشد.

وی با بیان اینکه کارهای شعاری فاقد ارزیابی باید کنار گذاشته شود، ‌ادامه داد: در ۱۲۵هفته که یک فعالیت مردم نهاد در این مناطق صورت پذیرفته؛ نتایج مطلوبی را بهمراه داشته است که باید این الگو تبدیل به ساختار شود و این ساختار به شهرستان ها ابلاغ شود.

حسینی پور با بیان اینکه منطبق براین ساختار باید یک مسئول انتخاب شود،‌ افزود: فرمانداران مشغله زیاد دارند و فرمانداری فرصت فعالیت در این طرح را نخواهد داشت و اگر طرح دولتی شود و از مردم نهاد بودن خارج گردد با شکست مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فردی که برای اجرای طرح در مناطق آسیب دیده انتخاب می شود باید انگیزه خدمت جهادی داشته باشد، گفت: تمامی شهرستان ها باید نماینده خود را به استانداری معرفی کنند.

وی با بیان اینکه بابررسی بزه های اجتماعی متوجه می شویم که عمده بزهکاران از مناطق آسیب دیده اند، گفت: اگر هر منطقه ای به درستی طرح تحول محله را اجرایی کند قطعا در مسئولین و خیرین انگیزه خدمت ایجاد می کند.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران باید پایلوت طرح تحول محلات باشد، خاطرنشان کرد: این طرح باید در یک بازه زمانی ۱۰ساله در استان مازندران اجرا شود.

وی با بیان اینکه اگر مشکل مسکن ساکنین مناطق آسیب دیده مرتفع شود، قطعا بسیاری از مشکلات این قشر مرتفع خواهد شد،‌ گفت: پروژه مسکن ملی می تواند راه حل خوبی برای تحقق این مهم باشد.

انتهای پیام

نظر شما