توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار در موسسات قرآنی در دستور کار است

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۳:۵۳:۵۳
کد خبر: ۱۳۸۳۷۴۷
توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار در موسسات قرآنی در دستور کار است
مدیر عامل موسسات قرآنی کشور، توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار در موسسات قرآنی در دستور کار است.

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآنی و عترت کشور بر ضرورت ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت های موسسات قرآنی تاکید کرد  گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار در موسسات قرآنی با حمایت مسئولین ارشد استانی در دستور کار است.

 محمد انجم شعاع هدف از سفر به استان اردبیل را بررسی روند فعالیت اتحادیه موسسات قرآنی این استان عنوان و اظهار کرد: در هفتمین سفر استانی به مراکز استان های کشور، استان اردبیل مقصد هدف ما برای بازدید و مشاهده عینی فعالیت های اتحادیه موسسات و تشکل های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت این استان است که طی جلساتی که با اعضای اتحادیه، استاندار، شهردار، مدیر کل تبلیغات اسلامی و مدیران موسسات قرآنی استان اردبیل برگزار شد، مباحث مورد نظر در خصوص پیشرفت فعالیت های قرآنی مطرح شد.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآنی و عترت کشور از فعالیت بیش از ۳ هزار مؤسسه قرآنی در کشور خبر داد و گفت: در استان اردبیل ۶۳ مؤسسه و ۱۰۰ خانه قرآنی فعالیت دارند که از این تعداد ۹۰ درصد مؤسسات بلحاظ عدم برخورداری از امکانات مناسب در منازل و یا اماکن موقوفه فعالیت می‌کنند که نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر هستند.

وی بر ضرورت ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت های موسسات قرآنی تاکید کرد  گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار در موسسات قرآنی با حمایت مسئولین ارشد استانی در دستور کار است و برای تحقق این امر استفاده از منابع و واگذاری استخراج معادن به موسسات فعال قرآنی در راستای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی در استان ها مد نظر است.

طرح اتقان با هدف ارتقای فعالیت های قرآنی در مدارس اجرا می شود

وی ارتقای سطح آگاهی معلمان مدارس در حوزه تعالیم قرآنی را ضرورت مهم تربیتی در مدارس برشمرد و افزود: دانش آموزان در مدارس تحت تعلیم دبیران، علاوه بر علوم تئوری به فراگیری اخلاق و فرهنگ دینی می‌پردازند که ضروری است معلمان همواره در ارتقای آگاهی و به روز رسانی اطلاعات خود در زمینه تعلیم دینی و قرآنی تلاش کنند.

انجم شعاع، عنوان کرد: اتحادیه‌های قرآنی بیش از 27 هزار معلم بالفعل دارند و در راستای طرح اتقان برای آموزش معلمان دوره ابتدایی در کشور، استان‌های بوشهر، ایلام، خراسان شمالی، قم و شهرستان‌های استان تهران به عنوان پایلوت انتخاب شدند تا در این حوزه رشد و ارتقا را شاهد باشیم.

وی گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش دانش‌آموزان آن‌گونه که باید قرآن را نمی‌توانند یاد بگیرند و دلیلش هم فقدان مربیان تخصصی قرآن در مدارس است.

انجم شعاع ادامه داد: در طرح ملی حفظ موسسات قرآنی با همکاری ادارات و نهادها و نیروهای مسلح به دنبال تربیت قرآنی نوجوانان و جوانان هستیم و اقبال عمومی نیز بر این طرح وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اتحادیه موسسات قرآنی ایجاد اشتغال برای مردم و درآمد پایدار برای موسسات قرآنی است که در این راستا برخی اقدامات در استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی و برخی استان‌های دیگر صورت گرفته و بقیه مناطق کشور نیز در حال رایزنی است.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی کشور با اشاره به اینکه یکی از مسائل موسسات ما موقوفات قرآنی است، خاطرنشان کرد: در تمام کشورهای اسلامی بیشترین موقوفات‌ در مورد قرآن و زکات است اما در ایران کمترین موارد وقف در این زمینه وجود دارد.

انجم شعاع عنوان کرد: تلاش ما این است که موسسات قرآنی به عنوان پرچمدار مباحث قرآنی در کشور باشند و لازمه این امر همراهی و همکاری مدیران فرهنگی استان‌ها است.

انتهای پیام

نظر شما