استاندار مازندران: احیای ۱۰۷ معدن راکد مازندران با پیگیری‌های ملی و استانی در مرحله نهایی قرار دارد

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۱۱:۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۳۹۲۴
استاندار مازندران: احیای ۱۰۷ معدن راکد مازندران با پیگیری‌های ملی و استانی در مرحله نهایی قرار دارد
استاندار مازندران با اشاره به اینکه معادن مازندران از ظرفیت مطلوبی برخوردارند، گفت: احیای ۱۰۷ معدن راکد مازندران با پیگیری‌های ملی و استانی از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه در مرحله نهایی قرار دارد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سیدمحمود حسینی‌پور در حاشیه بازدید از یک واحد معدنی در شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سیاست ما در رشد اقتصادی استان استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: به طور حتم باید ازاین ظرفیت خدادادی با رعایت چارچوب‌ زیست محیطی و پیوست اجتماعی بهره برد چراکه در ادوار گذشته از ظرفیت معادن استان برای رشد اقتصادی چندان استفاده نشد.

استاندار مازندران با بیان این که، در استان مجوز ۲۴۰ معدن صادر شده است، گفت: از این تعداد ۱۰۷ معدن در استان به دلیل پایان برداشت اولیه بلاتکلیف هستند که برای احیای این واحدها باجدیت تلاش خواهیم کرد.

حسینی‌پور اضافه کرد: پیوست اجتماعی در فعالیت معادن برای ما اهمیت دارد و هرجایی که معدنی وجود دارد باید اهالی آن روستا از بهترین امکانات بهداشتی و جاده مناسب برخوردار باشند و سهمی از درآمد معدن صرف توسعه منطقه شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: نمی پذیریم که معدنی در منطقه باشد اما روستای همجوار فاقد امکانات بهداشتی و جاده دسترسی داشته باشد.

وی افزود: در جایی که مباحث کلانی برای توسعه و رشد اقتصادی استان وجود داشته باشد مردم همکاری می‌کنند و به طور حتم پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی مدنظر مسئولان اجرایی خواهد بود.

حسینی پور ادامه داد: مسیر بعدی کار ما ایجاد کارخانجات تبدیلی در حوزه معدن است تا ذخایر معدنی استان خام فروشی نشود.

استاندار مازندران گفت: در روز گذشته با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جلسه مفصلی داشتم و پیشنهادهای خوبی در این جلسه مطرح شد و با حضور معاونان ایشان در استان در آینده نزدیک گره‌های کور مسایل زیست محیطی مازندران برای همیشه برطرف می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما