افزایش ۴۸ درصدی تصادفات جرحی و خسارتی در مهاباد

۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۲:۴۹:۵۷
کد خبر: ۱۳۸۵۵۴۸
افزایش ۴۸ درصدی تصادفات جرحی و خسارتی در مهاباد
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد گفت: تصادفات جرحی و خسارتی درون شهری در نیمه نخست امسال (فروردین تا شهریور) در این شهر ۴۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، سرهنگ حمید بختاریان روز سه‌شنبه در ششمین جلسه شورای ترافیک این شهرستان اظهار کرد: در همین مدت تصادفات درون شهری منجر به فوت در مهاباد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: عدم رعایت حق تقدم در ورودی و خروجی معابر، عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه و همچنین تغییر مسیرهای ناگهانی به دلیل چاله‌های سطح خیابان‌ها عمده دلایل افزایش آمار تصادفات خسارتی در این شهر است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد گفت: به منظور کاهش تصادفات درون شهر، حذف محل‌های حادثه خیز، نصب علایم راهنمایی و رانندگی و خط کشی خیابان‌ها و محل عبور عابرین پیاده تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

وی اظهار کرد:  اگر رانندگان به خصوص موتورسواران در هنگام استفاده از وسیله نقلیه، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و برای مصونیت بیشتر خود از کلاه ایمنی استفاده کنند، بدون شک آمار تصادفات و تلفات خود به خود کاهش خواهد یافت.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد نیز یادآور شد: یکی از مشکلات افزایش ترافیک در مواقع صبح و ظهر در این شهر ساماندهی نشدن سرویس مدارس است و باید مینی‌بوس ها و دستگاه‌های ون از مصوبه شورای آموزش و پرورش تبعیت کنند.

خشایار صنعتی با اشاره به نقش حضور فیزیکی پلیس در کاهش بار ترافیکی در خیابان‌های پرتردد این شهر تاکید کرد: در این معابر پرتردد نقش حضور نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در روان سازی بار ترافیکی این معابر دارد.

وی افزود: مسوولان دستگاه‌های مختلف باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا فرهنگ ترافیک و احترام به حقوق همدیگر هنگام رانندگی در جامعه نهادینه شود و این فرهنگ سازی باید از مدارس آغاز شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز