پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی، دستاورد سفر رئیس جمهور به مازندران

۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۱:۲۴:۰۷
کد خبر: ۱۳۹۰۰۵۲
پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی، دستاورد سفر رئیس جمهور به مازندران
حدود هفت ماه پس از سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران و با ارجاع حدود ۱۵ هزار نامه مرتبط با دریافت تسهیلات، مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری از پرداخت یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و رونق تولید به صاحبان بنگاه‌های اقتصادی درخواست‌کننده از آیت‌الله رئیسی خبر می‌دهد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، یکسال و ۲ ماه از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب اسلامی، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این‌حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت بیش از یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

براساس آمار مسوولان پاسخگویی مطالبات مردمی در استانداری مازندران در سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی به مازندران ۵۷ هزار و ۳۳۷ مورد درخواست مردمی ثبت شد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۵ مورد مربوط به دریافت تسهیلات بوده که از این بین دریافت تسهیلات قرض الحسنه، رونق تولید، کمک‌های مالی، وام خود اشتغالی و وام اشتغال پنج درخواست اول مردم استان از رئیس‌جمهور بود.

اکنون براساس آماری که مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران اعلام می کند، تمامی درخواست‌های مردمی در ارتباط با دریافت تسهیلات در قالب‌های مختلف به بانک‌های عامل استان ارجاع و حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار هم برای تحقق این مطالبات مردمی از رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

سید رحیم بخشی در اینمورد افزود: از مجموع حدود ۱۵ هزار نفر از درخواست کنندگان دریافت تسهیلات از رئیس جمهور در استان، ۹۵۶ نفر خواستار دریافت تسهیلات رونق تولید بودند که تاکنون به ۵۶۰ تولیدکننده با همراهی بانک‌های صنعت و معدن و ملی مبلغ یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان این که ارقام تسهیلات پرداختی رونق تولید براساس نوع طرح متفاوت است، گفت: در مجموع تا پایان سال جاری حدود ۲‌ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از محل درخواست‌های مردمی از رئیس جمهور در استان پرداخت می‌شود.

این مقام مسوول با بیان این که با پرداخت تمامی تسهیلات رونق تولید مصوبه سفر رئیس جمهور به مازندران برای حدود چهار هزار و ۲۲۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود: تنها در کمتر از هفت ماه گذشته با همراهی بانک‌های استان و با پرداخت یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، برای ۲هزار و ۳۶۳ نفر اشتغالزایی و بیمه کارگری آنان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ثبت شده است.

بخشی گفت: درخواست تسهیلات رونق تولید بنگاه های اقتصادی مازندران از رئیس جمهور با توجه به بافت اقتصادی استان به طور عمده در زمینه واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی لبنیات و ساخت و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شاخه‌های مختلف صنعتی است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود.

استاندار مازندران در روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ با اعلام تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به این استان، در حکمی حسین شاه‌پری را به عنوان مسوول ستاد و بازرس ویژه پیگیری منصوب کرده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز